.jpg)
In cadrul Business Focus Iasi 2019 am avut 3 sesiuni speciale dedicate antreprenoriatului care s-au desfasurat sub forma de interviuri pe scena sau microprezentari pe teme de interes pentru cei care vor sa porneasca o afacere, au o afacere pornita, dar sunt in faza de concepere sau de optimizare a produselor. A doua sesiune din cele trei a fost focusata pe ideea de cum creezi un produs potrivit pentru piate pe care o vizezi si cum faci o pozitionare corecta a produsului pe piata.
Invitatii sesiunii au fost: Amalia Georgescu, Razvan Zvoristeanu, Bianca Grip si Ovidiu Toader.
Ce caracteristici trebuie sa aiba un produs pentru ca ea sa fie de succes?
In cadrul sesiunii de antreprenoriat cu tema "Produsul, piata si pozitionarea" am intrebat antreprenorii prezenti in sala care sunt ingredientele principale pe care se bazeaza succesul unui produs in Romania. Concluziile le puteti vedea in infograficul de mai sus.
Primele trei ingrediente in ordinea prioritatii au fost votate:
- Sa raspunda unei nevoi a publicului tinta
- Sa rezolve o problema a publicului tinta
- Sa beneficieze de servicii postvanzare si service de calitate
Care sunt cele mai importante ingrediente ca lansarea unui produs pe piata sa fie un succes?
Am intrebat publicul prezent in sala care sunt cele mai importante ingrediente catre care trebuie sa-si concentreze energia, atentia, timpul si resursele atunci cand lanseaza pe piata un produs ca aceasta sa aiba sanse maxime de succes. Primele trei componente care au primit cel mai mare punctaj au fost:
- produsul sa rezolve o problema specifica a pietei tinta
- pozitionarea corecta a produsului in piata
- crearea unui momentum prin campanii de marketing pre-launch
Iata care sunt principalele concluzii dupa interventiile si prezentarile fiecaruia dintre invitatii speciali ai acestei sesiuni
.jpg)
Ingredientele de succes:
- Produs care rezolva problema
- Pozitionarea pe piata
- Campanii pre-launch
Subiecte propuse:
PRODUSUL
- Dezvoltarea produsului nou: generarea unei idei, depistarea unei idei, conceptul de dezvoltare.
- Testarea, dezvoltarea produsului, test de marketing si comercializare.
- Strategii ale ciclului de viata al produsului.
- Strategiile de pret ale produsului nou: strategia "pretului de smantanire", pret de penetrare a pietei.
PIATA
- Segmentarea si targetarea pietei, satisfacerea nevoilor.
- Nivele de segmentare ale pietei: piete de consumatori, piete de afaceri, piete internationale.
- Dezvoltarea segmentelor de piata, targetarea pietei, evaluarea segmentelor de piata, strategie de segmentare.
- Identificarea competitorilor companiei, obiectivele acestora si identificarea strategiei acestora.
- Evaluarea punctelor tari, punctelor slabe si ale modelelor de reactie ale competitorilor.
- Segmentarea si targetarea pietei, satisfacerea nevoilor.
POZITIONAREA
- Cum pozitionam corect pe piata un brand? un produs? un serviciu? un concept? o companie?
- Care sunt ingredientele esentiale ale unei pozitionari de succes?
- De ce tinem cont atunci cand facem strategia de pozitionare?
- Cu ce ne influenteaza mediul online si platformele digitale in strategia de branding si pozitionare? ce avantaje scot la iveala? ce provocari ne arunca in fata?
Amalia Georgescu
.jpg)
"Traieste o viata cu sens. De aici rezulta fericirea." (A.G.)
In acest mod ii place sa ii incurajeze pe cei cu care intra in contact si sa isi defineasca activitatile. A inceput sa profeseze de la 16 ani in domeniul vanzarilor. I-a placut foarte mult si, de atunci, a stiut ca va lucra toata viata direct cu oamenii.
A ales marketingul si relatiile publice ca directii care sa ii defineasca cariera viitoare. Si se pare ca a facut o alegere foarte buna. Si asa a fost, pentru ca de mai bine de 12 ani, s-a dezvoltat in domeniul marketingului, al relatiilor publice si al managementului de eveniment.
Amalia Georgescu a preluat din 2007 firma BIOCOMP impreuna cu sotul ei, ca a doua generatie de manageri a unui business de familie. Biocomp este o firma romaneasca, ce produce lampi si dispozitive bactericide pentru a asigura un mediu sanatos si lipsit de spori de mucegai, virusuri si bacterii in orice mediu locuim sau ne desfasuram activitatea.
Din 2010 a dezvoltat si o noua divizie de business, AGEO Events, ce ofera servicii de consultanta si training in marketing, relatii publice, comunicare si management de eveniment.
Amalia este pasionata de psihologie, calatorii tematice, teatru, decoratiuni si flori.
Motto-ul preferat: "Traieste o viata cu sens. De aici rezulta fericirea." (Amalia Georgescu)
Din interventia Amaliei am retinut:
- Atunci cand lanseaza un produs nou pe piata se bazeaza pe focus-group-uri
- Sa nu incetam sa ne educam si sa invatam
Răzvan Zvorișteanu
.jpg)
"Am reuşit în viaţă pentru că m-am îndrăgostit întotdeauna de ceea ce am avut de făcut. Iubesc să lucrez, să dau o mână de ajutor şi din păcate nu ştiu să spun nu, fac eforturi însă în a mă educa în această direcţie."
Este filozofia după care îşi conduce compania şi în acelaşi timp este lecţia pe care o predă constant colegilor.
Deşi face business de mai bine de 13 ani, spune despre sine în poziţia de antreprenor, că o face conştient de numai 3-4 ani.
Este programator de meserie, având o experiență de peste 15 ani în domeniu. De 12 ani este la frâiele Galaxy Design, o companie care a migrat de la oferirea serviciilor web (design, programare, SEO și hosting) înspre comerțul electronic cu materiale publicitare personalizate, anul 2018 reprezentând un nou moment de refresh unde sub noul brand Promer Group caută să se apropie din ce în ce mai mult de clienţi din postura de consultanţi de business în alegerea corectă a canalelor de promovare şi prin optimizarea continuă a bugetelor de marketing, preponderent în offline.
Crede cu tărie că educaţia antreprenorială este soluţia pentru a ne crea viitorul!
Culoare preferată: albastru
Pasiuni: familia, oamenii, bunul simț. Iubeşte să facă business, adoră să facă sharing de cunoștințe
Din interventia lui Razvan am retinut:
- Produsul si serviciul merita sa adreseze o nevoie a clientului tau
- De multe ori competitia te ajuta sa devii mai bun mai eficient
- Cu cat esti mai la inceput cu atat e mai bine
- Merita sa-ti analizezi piata
- Daca nu esti Luis Vuiton, poti sa-ti vinzi produsele in outlet J
OVIDIU TOADER
.jpg)
Ovidiu Toader este business coach și antreprenor, partener în peste 10 companii în ultimii 21 de ani, cu cifre de afaceri cumulate de peste 70 de milioane de euro.
Prima afacere a început-o în studenţie, la Timișoara, în ianuarie 1997 în domeniul distribuției accesoriilor pentru mobilă. Aceasta a crescut până la 5,4 milioane de euro și 90 de angajați în 2008, funcționând în toată România și Republica Moldova.
În octombrie 2009 a vândut afacerea către unul din liderii mondiali, înfiinţând astfel subsidiara românească a acestei firme, pe care a condus-o până în septembrie 2014 dubland cifra de afaceri si asigurandu-i pozitia de lider pe piața din Romania.
Din anul 2011 a lucrat mai mult de 5000 de ore de coaching și mentoring de afaceri cu peste 300 de antreprenori care au rezultate importante în creșterea profitului și consolidarea echipelor lor.
Misiunea lui Ovidiu este să antreneze antreprenorii pentru ca ei să obțină claritate si să delege cu eficacitate pentru a obtine rezultate maxime.
Valorile lui Ovidiu Toader sunt: compasiune, claritate, eficacitate, rezultate, bucurie.
Din interventia lui Ovidiu am retinut:
- Cele mai mari profituri le-a facut cu competitorii
- Ne-a spus ce este pretul de smantanire
- Esecul este un rezultat neasumat
- Lipsa de focus al antreprenorului duce la mari probleme
BIANCA GRIP
.jpg)
Este cunoscuta in lumea de afaceri ca managerul care a dus proiectul online www.tocmai.ro din faza de start-up pana in top 3 site-uri din Romania. Momentan, in calitate de Expert Online, ajuta proiectele românești din zona de tehnologie sa cucerească piata globală împreună cu echipa sa din cadrul agenției de digital - GripADs.
Bianca contribuie activ la educarea mediului de afaceri din Romania, astfel o regăsim pe scenele evenimentelor de top de business & digital, atat din Romania, cat si in Europa.
Din interventia Biancai am retinut:
- A prezentat cazul tocmai.ro in care competitia a determinat cresterea rapida
- Accepta teama de esec, fa-ti temele si porneste la drum cu curaj
- Gaseste-ti ambasadori pentru produsele tale
- Cand cineva te copiaza, bucura-te si nu te opri din implementarea strategiei
- Cand intri pe o piata premium, ai grija ca te bati pe anumite bugete