Despre performanta si Managementul performantei

Despre performanta si Managementul performantei

In conditiile in care presiune timpului este din ce in ce mai mare, competitia este din ce in ce mai ascutita, ”Oamenii fac diferenta!” Aud din ce in ce mai des aceasta sintagma. Dar stai putin. Nu orice fel de om poate sa aduca valoare si poate ridica stacheta pentru el, pentru echipa si pentru companie.

Oamenii care sunt capabili de performanta, de initiativa, de cereativitate reusesc sa faca diferenta , asta daca si tu ai reusit sa ii atragi si sa ii mentii alaturi de tine in echipa.

Si cum intr-o companie, ca si in viata lucrurile nu prea vin asa, de la sine, ci doar daca cineva se implica si actioneaza constant, la fel si cu performanta. Daca la nivel de Top management si de leadership in general exista preocupare pentru performanta la cel mai inalt nivel. In plus e impotant ca si la nivel de companies a  existe si programe care sa stimuleze performanta sa stimuleze spiritul antreprenorial si sa incurajeze oamenii sa isi foloseasca creativitatea.

Pana la urma, este nevoie ca aceasta sa fie un scop in sine si sa existe obiective clare in aceasta directie. Si da, sa existe si bugete dedicate.

In anii trecuti si multi ani inainte, in multe companii ”Managementul  performantei” la nivel de organizatie era privit doar din punctul de vedere al evaluarii angajatilor. Sistemul de evaluare era anual si era legat de mult ori de o crestere salariala.

Din pacate, in multe cazuri acest system era nefunctional si contribuia destul de des la demotivarea angajatilor.

Si aceasta din mai multe motive :

Punctajele erau de multe ori limitate de performanta generala a companiei .Imi aduc aminte ca se ajunsese sa se spuna clar: nu iti pot da punctaj maxim deoarece organizatia, per ansamblu nu a peroformat conform asteptarilor actionarilor. ”Si performanta mea?” Se intreba cate unul sau altul… ”Cat m-am straduit eu de-a lungul anului sa imi fac treaba bine , asta nu mai conteaza”, isi spuneau ei.

Oricum marirea salariala era foarte mica –(ne-semnificativa de obicei),  iar oamenii care, in general,  asteptau mult mai mult isi dadeau seama ca nu a meritat sa lupte 1 an intreg pentru o suma atat de mica.

In plus, primeai feedback la 6 luni sau un an, mult dupa ce anumite proiecte se finalizasera si situatiile erau deja uitate,
Obiectivele erau stabilite la inceputul anului. Pe parcurs insa interveneau mai multe proiecte si ceea ce s-a propus initial nu mai era de actualitate, dar unii manageri trebuiau sa faca evaluare versus obiectivele propuse initial – din nou frustrari majore – ai muncit mult, dar nu se vede, si ti se spune ca nu ai facut ce trebuie .

Rar exista training pentru managerii care conduceau discutia de evaluare, si chiar si atunci destul de putini reuseau sa conduca discutia intr-o maniera in care sa obtina rezultate.

Desigur erau si aspect positive la felul in care se facea evaluarea.

In primul rand era facuta sistematic- o vedere de ansamblu asupra activitatii anuale-  iar oamenii stiau ce obiective au. Deci intr-un fel stiau care erau asteptarile si ce au de facut in urmatoarea perioada.

In ala doilea rand existau aceste discutii in care exista oportunitatea de a spune unor lucrui pe nume.

Si ce imi placea mie mult era faptul ca unele organizatii aceste discutii includeau si un plan de dezvotare infividual si erau legate de nevoile de training ale angajatului. In urma discutiei se stabileau cursurile la care fiecare va participa anul viitor. 

Totusi, in ultima perioada este evident ca acest sistem de evaluare a performantei nu mai functioneaza, nu este motivant si nu da rezultate tocmai in ceea ce priveste performanta angajatului.
Tendintele moderne implica cu totul si cu totul alte instrumente, o vizuiune mai larga legata de ceea ce inseamna performanta in ansamblu si cum se poate obtine aceasta.
Se vorbeste despre impactul pe care il au cercetarile recente din domeniul neurostiintei aspupra performantei.
Se tine cont de implicarea emotionala si chiar senzoriala, de automanagement si Self Leadership, de in felul in care abordam discutiile cu oamenii.
De asemenea se tine seama de motivatiile personale  care s-au schimbat cu mult in perioada actuala, de dorinta de libertate si de felxibilitate. Si desigur despre Millenials. Despre nevoia de a pune dezvoltarea personala pe primul loc si de a-si face viata la locul de munca cu adevarat vie. Si mai ales despre dorinta angajatilor de a se implica, de a isi aduce contributia la tot cee ace inseamna societate si la a construi o lume mai buna.
Dar despre acestea si nu numai, vom vorbi in Workshopul - Managementul modern al performanței care va avea loc in 11 iulie  (la ora 18.30 ) in Cluj in cadrul Business Days. In calitate de moderator te invit sa participi pentru a vedea care sunt cele mai noi tendinte in acest domeniu.

Vino și tu la Workshop-urile de la Cluj Business Days 2019! Pentru a te înscrie, este necesar să achiziționezi un tichet Professional Development, care îți va permite accesul și la conferințele de la Cluj Business Days 2019, precum și la alte workshopuri, dacă vor fi de interes pentru tine. În plus, vei primi informații care te vor ajuta să îți dezvolți afacerea, acces la prezentările și recomandările oferite de aceștia și sfaturi de la peste 100 de experți în diferite domenii - antreprenoriat, management, leadership, oameni de business care au reușit cu afacerile lor. 

Vezi mai multe articole din categoria: Business Days