#CJBD2019 - Oportunitatile si provocarile transformarii digitale

#CJBD2019 - Oportunitatile si provocarile transformarii digitale

Tehnologia schimba vietile tuturor! Alaturi de speakerii nostri vom afla trenduri si tendinte, impactul pe care le au acestea in mediul de business, oportunitati si idei de afaceri, inovatie, tehnologie si digitalizare.

Speakerii invitati au raspuns la intrebari de genul:

  • Care sunt cele mai importante oportunitati si provocari care influenteaza acum viata oamenilor?
  • Cum schimba transformarii digitala business-urile noastre?
  • Cum ne pregatim business-urile pentru transformarea digitala?
  • Ce tool-uri putem digitale folosi pentru a ne imbunatati afacerile?
  • Cum putem profita la maxim de aceste oportunitati si cum putem trece mai usor peste provocari?

 

Chestionarul de start adresat participantilor a cuprins intrebarea: Care credeti ca sunt provocarile transformarii digitale care va vor impacta cel mai mult afacerea in anii care urmeaza?

Invitatii acestei conferinte au fost: MARIUS IURIAN, SERGIU NEGUT, ALINA MIRELA PARINCU, MARIUS BiCU, RADU LUPAS, MIHAI BONCA, OVIDIU TOADER, ROXANA GRAMADA si SORIN FAUR

1.MARIUS IURIAN - OPORTUNITATILE SI PROVOCARILE

TRANSFORMARII DIGITALE IN BUSINESS

Marius Iurian este cofondator si Managing Partner la Transart Business Software din 1997. Urmandu-si propriul vis - "de a crea software pentru occident", vis ce parea utopic pe vremea comunismului, Marius a fondat alaturi de cativa colegi de facultate una dintre primele companii de software care avea sa dezvolte proiecte pentru Europa de Vest si care au ajuns sa fie utilizate in peste 35 de tari.

Marius este sufletul si vizionarul Transart care coordoneaza echipele de Sales & Marketing si dezvoltarea strategica a produselor si brandurilor Transart. Pionier pe zona de aplicatii mobile pentru automatizarea fortei de vanzare inca din ani 1998-1999, Transart este astazi lider regional pe piata europeana de SFA & Retail Execution, cu peste 15 clienti multinationale si peste 250 companii de distributie

Oferind solutii cu adevarat functionale, aplicatii stabile si ergonomice usor de adaptat la specificul afacerii, suita Transart de aplicatii software pentru afaceri a evoluat si s-a extins permanent fiind disponibila la preturi competitive.

In cadrul discursului sau Marius a vorbit despre digitalizare si despre  diferenta dintre compania traditionala si compania dirijata de date. A subliniat in cadrul prezentarii sale cat de importante sunt datele, dar ele devin cu adevarat importante doar alaturi de procese si de oameni. Si a concluzionat dandu-ne o sugestie: “Mizati pe oameni pentru a putea face cu ei digitalizarea”.

 

2.SERGIU NEGUT – AI sau a nu i

Sergiu Negut este consultant si Board adviser specializat in crestere antreprenoriala si transformare organizationala, speaker si Associate Dean of Entrepreneurial Growth la Maastricht School of Management Romania. A absolvit un MBA la INSEAD si este licentiat in Calculatoare la Universitatea Politehnica Bucuresti si in Relatii Internationale la ASE. Este laureat speakerul anului la categoria Inovatie la Business Days.

Pana in 2011, Sergiu Negut a fost Director Executiv la Regina Maria, unde, alaturi de fondatorul clinicii, a contribuit la cresterea de mai bine de zece ori a companiei. Are la activ investitii ca Business Angel in afaceri locale, printre care frufru, 2parale, Softelligence, sau Intermedicas.

Sergiu ne-a vorbit despre inteligenta artificiala, si ne-a spus ca la fiecare 10 ani se schimba paradigma de business. Evolutia inteligentei artificiale porneste de la lucruri simple, dar inca suntem la inceput. Atunci cand vine vorba de strategie – care este abilitatea de a citi trendurile – ce conteaza cu adevarat este ce vrea consumatorul mai mult decat ce zice consumatorul. Si a concluzionat frumos, ca pentru a afla ce vrea cu adevarat clientul avem nevoie de EMPATIE in business.

 

3.ALINA MIRELA PARiNCU - “We are not thinking machines that feel, but emotional machines that think.”

Cel de-al treilea speaker al acestei conferinte a fost Alina Parincu, Senior Trainer & Consultant in cadrul Sfera Business, trainer acreditat ANC, avand o experienta de peste 16 ani in domeniul financiar bancar, din care ultimii 7 ani in pozitii de senior management, in cadrul unuia dintre cele mai puternice grupuri financiare.

Considera ca adevaratii performeri sunt cei care au curajul sa paseasca in afara zonei de confort pentru a identifica noi modalitati de a face fata provocarilor si pentru a contura scenarii de business inovative.

In Sfera Business, Alina este specializata in facilitarea programelor Finance for non-finance, People management si Project management, fiind implicata permanent in procesul de rafinare a modalitatilor de livrare a programelor si aliniere la nevoile reale ale partenerilor.  

Alina este implicata activ si in actiuni de voluntariat si dezvoltare, oferind constant training si consiliere organizatiilor non-profit, institutiilor de invatamant - programe de educatie financiara elevilor din ciclul primar, gimnazial si preuniversitar.    

In prezentarea sa Alina a ales sa inceapa cu un frumos citat: “Nu suntem masini rationale care simtim, ci suntem masini emotionale care gandim” spunea Antonio Damasio un mare profesor universitar in neurostiinte, neurologie si psihologie.

Alina a povestit despre cateva concept noi legate de neurostiinta si transformare digitala, si anume despre conceptul de neuromanagement, conceptul de neuromarketing si conceptul de neuroleading.

In final ne-a aratat cum putem masura cu tehnologia biometrica sicum ne putem adapta instant strategia la piata in functie de acele masuratori.

 

4.MARIUS BICU- Blocajele digitale in afaceri

Marius Bicu este proprietarul Fermei cu Omenie, o afacere de familie care produce branzeturi premium romanesti cu lapte de la animalele din ferma proprie.

Branza de burduf De la Ferma a primit in 2018 si 2019 premiul intai pentru cea mai buna branza de burduf din Romania. Marius are 70 de colegi gospodari care se asigura ca in fiecare an 600 de tone de branza pleaca spre 11 tari din Europa.

Desi are 17 calculatoare in firma , plus 3 servere Ferma cu Omenie produce branzaz de burduf, telemea si alte branzeturi.  In ultimii 15 ani branza de burduf nu s-a schimbat dar in Ferma cu Omenie s-a schimbat tehnologia.

Marius ne-a povestit despre cum a avut loc tehnologizarea la el in firma si a atras atentia asupra faptului ca deseori exista blocaje digitale in afaceri. Dar, important pentru noi, este sa le identificam pentru a creste si dezvolta afacerea. Si a concluzionat ca rolul liderului consta in a gasi aceste blocaje, in a le identifica pentru ca mai apoi sa poata sa le depaseasca impreuna cu echipa .

 

5.RADU LUPAS - Cum schimba transformarea digitala business-urile noastre?

In urma cu 7 ani, Radu Lupas facea parte din echipa care pune bazele Salad Box, cel mai de succes brand de pe piata HoReCa din Romania. Ascensiunea rapida a retelei de restaurante s-a facut atat in plan intern, cat si international, Salad Box fiind, in acest moment, prezent pe 3 continente (Europa, America de Nord, Africa), in 12 tari.

Salad Box este pe cale sa cucereasca, un al patrulea continent, intrand pe piata asiatica. Intre timp, portofoliul de branduri in care Radu Lupas este implicat s-a extins, cu nenumarate concepte dezvoltate atat in Romania, cat si in strainatate. 

Succesul brandurilor create este confirmat acum prin Tasty Brands Franchise, o noua linie de business lansata international. Radu Lupas coordoneaza extinderea, in special in regim de franciza si joint venture, a conceptelor 100% made in Romania, cu un potential extern foarte bun.

In speech-ul sau Radu ne-a povestit despre valurile tehnolgiei: valul #1 si valul #2. A inceput cu Valul #1 care am aflat ca a fost despre automatizari si apoi a vorbit despre  Valul #2 care a fost si este despre inteligenta artificiala.

Concluzia lui Radu a fost ca astazi tehnologia devine unealta de utilizat ZILNIC. Sugestia lui de final, este ca proprietari de business, sa ne schimbam interfata cu clientul, sa aducem inteligenta artificiala in procese si in businessurile noastre pentru a ne asigura drumul catre succes. 

 

6.MIHAI BONCA - Care sunt cele mai importante oportunitati si provocari care influenteaza acum viata oamenilor?

Mihai Bonca are peste 15 ani de experienta in companii multinationale, in roluri de Brand Manager si Director de Marketing este expert in Strategie de Marketing si in constructie de Brand.

Din 2015 pana in prezent acesta a dezvoltat echipe de marketing si marci ale unor parteneri precum: Bitdefender, Federatia Romana de Fotbal, BfK, Hochland, Ipsos, Noriel, Trend Consult. 

Tot in 2015 a fondat Brand Architects, un boutique de strategie, consultanta si training. Cu ajutorul expertizei sale vine in ajutorul marcilor si companiilor in lupta competitiva prin pozitionare si diferentiere. Contribuie la cresterea eMAG atat la nivel national cat si international in tari precum: Ungaria, Bulgaria si Polonia. 

De-a lungul timpului a primit 25 de premii ale industriei de marketing si comunicare, dintre care 14 premii Effie si 2 Grand Effie. Preda Strategii de Marketing si detine un Executive MBA oferit de Oxford University, Said Business School.

In prezentarea sa Mihai a vorbit despre 3 mituri des intalnite atunci cand vine vorba despre digitalizare.

Mitul #1. Digitalizarea este despre tehnologie: cu toate ca la prima vedere am crede acest mit in lumea buna, datele sunt un commodity si toti au cifre, deci important e clientul, in primul si in primul rand.

Mitul #2. Digitalizarea ofera avantaje sustenabile pe termen lung: cu exceptia catorva companii (Google, Microsoft, Facebook) disruptia devine pentru cativa ani “point of parity”. Viteza de adoptare a tehnologiei a crescut si desi digitalizarea iti adduce suprematie, in cativa ani aceste avantaje se pierd (vezi Netflix, HBO, iar acum Disney).

Mitul #3. Digitalizarea inseamna disruptie: companiile care produc tool-uri disruptive au ca prioritate sa vanda oricui, oricum. Prin urmare disruptia dispare.

In concluzie digitalizarea ar trebui sa aiba in centrul sau clientul sis a fie un levier pentru brand value proposition.

 

8.OVIDIU TOADER - CE-I DE ZIS  si NU S-A ZIS INCA!

Ovidiu Toader este business coach si antreprenor, partener in peste 10 companii in ultimii 21 de ani, cu cifre de afaceri cumulate de peste 70 de milioane de euro.

Din anul 2011 a lucrat mai mult de 5000 de ore de coaching si mentoring de afaceri cu peste 300 de antreprenori care au rezultate importante in cresterea profitului si consolidarea echipelor lor. Misiunea lui Ovidiu este sa antreneze antreprenorii pentru ca ei sa obtina claritate si sa delege cu eficacitate pentru a obtine  rezultate maxime.

Ovidiu a vorbit despre digitalizare si posibilitatile care ne ofera aceasta digitalizare, despre mobilitate si cum poti folosi digitalizarea in afacerea ta aflandu-te oriunde in lume, despre cum te poti afla pe plaja si cum poti muncii in acelasi timp in astfel de locuri datorita digitalizarii.

Sugestia lui Ovidiu de final pentru noi este: Cautati tehnologia care sa faca ceea ce e mediocru si de rutina, si lasati oamenii sa faca treaba exceptionala, cea cu adevarat importanta si care face diferenta!

 

9.ROXANA GRAMADA - Ce tool-uri putem digitale folosi pentru a ne imbunatati afacerile?

Roxana Gramada este copywriter de conversie si creatoarea Cuvinte Potrivite, un studio de design pentru indentitati de afaceri. Iti spune cine esti pentru clientii tai si iti da instrumentele pentru cele mai importante comunicari: cele pe care le faci in fiecare zi ca sa produci rezultate.

A invatat sa mearga la esenta in comunicare in peste 17 ani de management de media si in procesul de lucru din Strategia Oceanului Albastru, pe care l-a parcurs si aplicat pentru a crea un serviciu unic de copywriting, strategie si design de concept.

Cand nu livreaza rost si rezultate prin cuvant, practica supletea in miscare. Este instructor de aikido, 3 dan Aikido Aikikai.

Roxana a vorbit despre ce tooluri digitale folosim pentru cresterea afacerii noastre si a identificat 9 etape atunci cand vine vorba de business: analiza, generare, ofertare, negociere, programare, semnare, livrare, incasare si respiratie. Apoi a dat exemple de tool-uri pentru fiecare dintre acestea.

Concluzia ei a fost ca avem nevoie de tehnologie pentru sustinerea businessului si transformarea prospectilor in clienti.

 

10. SORIN FAUR - Viitorul muncii

Sorin Faur are o experienta de peste 18 ani in consultanta Resurse Umane, conducand proiecte extrem de complexe in urmatoarele domenii: diagnoza si dezvoltare organizationala, design si optimizarea structurii organizationale, managementul schimbarii, managementul performantei, conceperea strategiei HR, cultura organizationala.

Sorin a lucrat cu organizatii mari, cum ar fi Coca-Cola, Lisa Draxlmaier, Valeo, Renault, GFR, Ministerul Muncii din Romania, BCR, InterAgro, Agricover, Avon si multe altele.

In calitate de Coordonator HR al companiei BDO pe zona balcanica in ultimii 9 ani, Sorin a condus numeroase proiecte, atat la nivel local, cat si la nivel international, in care au fost implicate 13 tari din Balcani. Ca membru al Comitetului International de HR al companiei BDO, Sorin este, in parte, responsabil de dezvoltarea strategiei de HR a intregii organizatii, la nivel global.

Dezvoltarea sa profesionala este consolidata de certificari profesionale, fiind Consultant Management Autorizat, membru al Clubului Roman de HR si Trainer certificat (cu peste 5000 de ore livrate). Sorin a fost desemnat Speaker-ul anului 2016 in HR, ca urmare a numeroaselor prezentari si aparitii in media pe teme de resurse umane si este un autor cunoscut de materiale de HR, avand publicate peste 500 de articole.

In prezent Sorin este Fondator AcademiadeHR.ro, un proiect inovatv ce isi propune sa contribuie la identificarea, atragerea si pastrarea talentelor in companiile din Romania. prin furnizarea de cursuri, programe de training si servicii de consultanta pe subiecte de HR precum Eficientizarea Recrutarii, Employee Engagement, Securizarea talentelor, Managmentul Performantei sau Legislatia Muncii.

In prezentarea sa, Viitorul muncii, Sorin a atras atentia asupra schimbarii care are loc la nivel mondial asupra capitalului uman. Stiati ca peste 45% din companii la nivel mondial au deficit de talente? De ce? Pentru ca s-a produs o schimbare de paradigma spectaculoasa!

Capitalul uman devine mai important si astfel ne indreptam spre o noua paradigma, o noua era numita: TALENTISM!

Vezi mai multe articole din categoria: Business Days