
„Continuam sa ne extindem accelerat. Vom depași 90 de milioane de euro din creștere organica și sunt premise sa depașim 100 de milioane de euro in acest an daca finalizam achizițiile demarcate”, arata Marcu.
Pe primele noua luni ale anului, MedLife raporteaza o cifra de afaceri cumulata de 67,8 milioane de euro, in crestere cu 16% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Doar la nivelul celui de-al treilea trimestru al anului, MedLife spune ca a avut un plus de 25% de an la an.
Dar, potrivit lui Marcu, rezultatele obținute sunt in linie cu obiectivele de business anunțate, ritmul de creștere al companiei fiind in continuare dublu fața de media pieței, care ar fi, potrivit MedLife, de 8-10%. Potrivit reprezentanților MedLife, aceste rezultate se datoreaza, in parte, unui aflux important de pacienți, dar și a increderii fața de serviciile medicale oferite in mediul privat.
„Asistam la o creștere din ce in ce mai mare a numarului de pacienți care sunt dispuși sa aleaga sistemul medical privat in detrimentul spitalelor de stat sau chiar al celor din strainatate. Zilnic, ne trec pragul mii de pacienți care iși fac analize, aleg sa nasca ori sa se opereze la noi, iar numarul acestora este intr-o dinamica continua. Am depașit 1,5 milioane de pacienți unici in randul clienților din sfera de retail (fee for service), iar in randul abonaților am ajuns, la finalul lunii septembrie, la un numar de 430.000 de clienți, respectiv la o cota de piața de peste 50% din sectorul corporate la nivel național. Este pentru prima data cand un operator medical din Romania ajunge la o astfel de performanța”, declara Mihai Marcu, președinte al Consiliului de Administrație MedLife.
Intre sursele de crestere identificate de companie se afla si deschiderea de noi unitati de servicii medicale. Astfel, daca in 2014 MedLife a inaugurat trei unitați noi, hiperclinicile din Iași, Galați și Constanța, anul acesta, numarul unitaților noi deschise a fost de cinci: o hiperclinica in Berceni, o clinica de stomatologie in Unirii, un spital in Titan, un centru de excelența in cardiologie intervenționala in Grivița și o hiperclinica la Cluj, acest din urma proiect urmand sa fie inaugurat oficial la finalul lunii octombrie.
De asemenea, MedLife a fost foarte ocupata si cu „cumparaturile” in ultimii ani. Doar anul acesta, in februarie, compania a finalizat preluarea pachetului majoritar de 55% din cadrul grupului Sama&Ultratest din Craiova, marcand astfel prezența la nivel național și, totodata, a șasea tranzacție de preluare a unui operator local, derulata in ultimii cinci ani.
„Credem ca am acumulat o experiența importanta in achiziții, detaliu care ne ajuta foarte mult in relația cu noii noștri parteneri. Mai mult, spre deosebire de concurenții noștri, care fie inca nu au experiența necesara, fie au efectuat achiziții prin diluarea acționarilor fondatori, in cazul MedLife toate cele șase companii achiziționate, fara excepție, sunt conduse și in prezent de persoanele care au fondat companiile, chiar și businessurile preluate in proporție de 100%. Acest context ne incurajeaza sa continuam demersul, antreprenorii romani, fondatori ai companiilor medicale, fiind interesați de dezvoltarea businessurilor proprii alaturi de MedLife. In acest moment, avem in lucru șase tranzacții de dimensiuni medii și mici și suntem in discuții pentru demararea unei tranzacții de dimensiuni mai mari. Daca finalizam toate cele șase tranzacții medii și mici demarate deja, vom adauga aproximativ 9-10 milioane de euro la cifra de afaceri, astfel incat sa ajungem la 100 de milioane de euro sau chiar sa depașim aceasta valoare. Daca reușim sa materializam discuțiile pentru inca o tranzacție de peste 10 milioane de euro, vom crea un ecart intre noi și competitori de peste 50 de milioane de euro”, conchide Marcu.
DESPRE MEDLIFE. SCURT PE DOI
- MedLife activeaza pe piața din Romania din 1996, fiind cel mai mare operator privat de servicii medicale de pe piața locala. Compania acopera toate zonele de activitate medicala: ambulatoriu, spitale, maternitati, laboratoare, farmacii.
- In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea in 16 hiperclinici din Bucuresti, Timisoara, Brasov, Arad, Craiova, Galați, Iași și Cluj, 18 laboratoare proprii de analize, 10 unitați spitalicești in Bucuresti, Brasov, Arad, Craiova și Iași, dintre care un spital de Pediatrie, unul de Ortopedie si unul de Obstetrica-Ginecologie, 3 maternitati in Bucuresti si in tara, 30 de centre medicale generaliste in Bucuresti si in tara, 12 centre de excelenta cu specializare unica, 8 farmacii proprii reunite sub rețeaua PharmaLife Med si in colaborare cu 140 de clinici medicale partenere din toata tara.
Articolul face parte din numarul 7 al revistei Business Days Magazine.
Business Days Magazine este un proiect editorial Business Days care are scopul de a promova cultura antreprenoriala sanatoasa in Romania.
Revista Business Days Magazine este o revista de tip glossy cu 72 de pagini, aparitie trimestriala, intr-un tiraj de 2.500 de exemplare, ce se distribuie gratuit catre participantii la evenimentele Business Days, parteneri, speakeri, potentiali parteneri, camere de comert bilaterale partenere, asociatii profesionale, scoli si universitati. Conform cercetarii efectuate revistele Business Days sunt citite de peste 90.000 de cititori.
Redactor Sef: Anca Doicin, E-mail