Angajații români, deschiși spre beneficiile extrasalariale SMART

Angajații români, deschiși spre beneficiile extrasalariale SMART

Beneficiile extrasalariale oferite de angajatori se îndreaptă din ce în ce mai mult către soluțiile SMART – tichete de masă pe suport electronic, pachete de servicii alese online, abonamente pentru activități sportive oferite cu ajutorul unor aplicații digitale. Deși beneficiile preferate ale angajaților români rămân cam aceleași, transformarea lor cu ajutorul tehnologiei duce la eficientizarea acestora.

Care sunt beneficiile preferate ale angajaților români

Un studiu realizat de Hipo.ro, referitor la piața muncii în 2018, arată că tichetele de masă rămân beneficiul preferat al angajaților români, fiind urmat de asigurările de sănătate private. Tichetele de masă sunt și criteriu de alegere a unui loc de muncă pentru angajați, după cum arăta Studiul privind percepția asupra tichetelor valorice.

Potrivit specialiștilor de la Academia de HR, alte beneficii preferate sunt programele de training și acoperirea costurilor pentru certificările profesionale, program de lucru flexibil sau lucrul de acasă, accesul la săli de sport, bonusuri și prime în funcție de performanță, mașină de serviciu, decontarea transportului sau asigurare transport pentru angajații care fac naveta, prime de vacanță, telefoane mobile și abonamente preferențiale, laptop-uri performante, asigurarea unei mese calde și healthy bar (fructe proaspete, etc).

Un alt studiu arată că angajații români cheltuiesc tot mai mult din bugetele de beneficii primite de la angajatori pentru achiziția de servicii turistice. Potrivit analizei realizate de BenefitOnline.ro, cea mai mare platformă de beneficii extrasalariale pentru angajați din România, estimările arată că până la finalul anului 2018, angajații vor cumpăra vacanțe în valoare de aproximativ 4 milioane de lei prin intermediul acestei platforme, care permite alegerea de servicii plătite ca beneficiu extrasalarial de către angajatori.

Angajații, interesați de soluțiile moderne de administrare a beneficiilor

Companiile și angajații manifestă deschidere față de soluțiile SMART de administrare a beneficiilor. Acest lucru este dovedit de creșterea numărului de angajați care beneficiază de tichete de masă în format electronic, dar și de creșterea unor soluții online de oferire de beneficii.

În România, compania Edenred a fost prima care a oferit soluția tichetelor de masă electronice, prin introducerea, în 2015, a cardului de masă Ticket Restaurant, pe care angajatorii îl pot oferi angajaților în locul clasicelor tichete de masă pe hârtie. Cardurile Ticket Restaurant au fost create pentru ca beneficiarii să se poată bucura de un sistem de plată modern, ușor de folosit și cu logistica simplificată, cardurile de masă necesitând doar distribuţia iniţială, ulterior, cardurile fiind reîncărcate cu ajutorul unei aplicații online. Cardul de masă Ticket Restaurant este dezvoltat sub licenţa Mastercard şi este un card cu cip, iar tranzacţiile sunt aprobate de beneficiar prin introducerea codului PIN. Cardul utilizează tehnologia "Contactless" ce permite efectuarea de plăţi rapide, fiind astfel o alternativă modernă şi sigură la tichetele de masă pe hârtie.

Ulterior, și celelalte companii emitente de tichete de masă și alte beneficii pentru angajați au introdus soluțiile electronice, iar clienții deserviți s-au aliniat trendului de digitalizare, ajungând ca peste jumătate din clienți să opteze pentru soluția digitală.

Alinierea la trendul digital este susținută și de creșterea numărului de aplicații care oferă servicii care include beneficia extrasalariale ale angajaților. Un exemplu în acest sens este creșterea aplicației 7card, care este o soluție digitală pentru companiile care vor să sprijine angajații care își doresc să facă mișcare, oferindu-le acestora ca beneficiu plata integrală sau parțială a abonamentului.

O altă soluție digitală în piața beneficiilor pentru angajați este o platformă care oferă posibilitatea alegerii beneficiilor în funcție de preferința fiecăruia. Potrivit Academia de HR, cele mai apreciate beneficii sunt cele pe care angajații și le aleg singuri, iar ultimul trend în rândul marilor companii este acela de a oferi o varietate de beneficii flexibile oferite de o platfomă online. De exemplu Benefitonline.ro administrează peste 2,500 de beneficii pentru angajați, de la reduceri la diferite magazine, la posibilitatea de a achiziționa vacanțe.  Astfel, formula prin care angajaților li se alocă o anumită sumă lunară de bani pe care o pot cheltui după dorința fiecăruia, în aplicația BenefitOnline.ro, se dovedește soluția ideală pentru ambele părți: angajații primesc exact ce vor, iar companiile gestionează totul, într-un mod simplu și eficient, dintr-un singur loc, după cum notează AcademiadeHR.ro.

Vezi mai multe articole din categoria: Companii
Articolul anterior
Articolul urmator