Chiar avem nevoie de employer branding?

Chiar avem nevoie de employer branding?

Orice companie care vrea să vândă are nevoie de un brand comercial bine pus la punct. Adică acea imagine asociată produselor sau serviciilor pe care le vinde și în care se investește cea mai mare parte a bugetelor de marketing. Pentru că vrem să vindem, nu? Ceea ce rămâne după ce tragem linie la sfârșit e ceea ce contează, că doar facem business, nu voluntariat.

Dar în toata alergătura asta după clienți și vânzări, uităm uneori de angajați. Că doar primesc un salariu, bonuri de masă, asigurări de sănătate și înca vreo câteva beneficii, toate bine structurate într-o grilă. Și ce altceva mai putem face? Și nu înțelegem de ce uneori pleacă fără motiv, iar în locul rămas liber aducem pe altcineva, dar durează până noul venit ajunge să învețe toate detaliile jobului și să performeze la nivelul la care ne dorim.

Vremurile în care tot ce își doreau oamenii erau un loc de muncă sigur și un salariu decent s-au dus. Fraze de genul “vreau să mă regăsesc în ceea ce fac” sau “vreau un job care să mă ajute să mă dezvolt” sunt din ce în ce mai frecvente printre angajați, mai ales cei tineri. Salariul și condițiile de muncă decente sunt doar baza pe care se așează restul. Asa că dacă peste baza asta nu mai e și altceva, oamenii pleacă să caute acel mai mult. O companie care inspiră și care are valori cu care oamenii să rezoneze este mult mai atractivă pentru potențialii angajați decât doar una care platește bine. Și chiar dacă uneori nici nu își dau seama, companiile generează percepții în mintea potențialilor angajați. Iar dacă nu sunt cultivate și canalizate în direcția dorita (ca la branding comercial), ele pot țese o plasă de păreri și zvonuri, de interpretări și opinii, unele care pleacă din realitatea sau experiența unora, dar altele care ajung deformate și exagerate. Asa că un proces constient li structurat de employer branding începe cu definirea brandului de angajator – cum e compania respectivă în relație cu angajații, cum își dorește să fie percepută pe baza valorii și beneficiilor pe care le oferă – nu exclusiv materiale. Este o companie care încurajează diversitatea? Ideile noi și inovația? Este o companie în care structurile ierarhice sunt mai puțin importante și funcționează mai bine pe un stil de project-managament? Este o companie în care programul este flexibil și se poate lucra și de la distanță, sau dimpotrivă, apreciază prezența și lucrul în echipa fizică? Toate aceste lucruri e bine să fie clar definite, clar înțelese mai întâi de angajații existenți și apoi comunicate în piață, cu scopul de a atrage persoane cu valori și interese similare. În felul acesta se creează ceea ce numim o cultură organizațională solidă, în care reperele sunt clare și adeziunea se face mai simplu și mai filtrat. Oamenii au o cauză și un sens mai mare în jobul pe care îl fac și asta îi motivează mai mult.

Există evident și opțiunea să lasam lucrurile la voia întâmplării, dar atunci e posibil și ca cei pe care îi angajăm să ajungă la noi tot din întâmplare. Vă las pe voi să alegeți opțiunea care vi se potrivește.

Află mai multe despre acest subiect și despre cum poți îmbunătăți brandul tău personal și pe cel al companiei la BD Leadership Bootcamp, primul program de management și leadership din România, care se va desfășura în luna februarie la Poiana Brașov.

Mihaela Muresan va fi mentor in cadrul BD Leadership Bootcamp si va sustine sesiunile dedicate brandului personal.

 

 

Vezi mai multe articole din categoria: Afaceri