3 idei de campanii de marketing online de încercat în această vară

3 idei de campanii de marketing online de încercat în această vară

Vara este anotimpul vacanțelor și al provocărilor pentru specialiștii în marketing, pentru că mai toată lumea se gândește la mare, munte, soare, odihnă. Aceasta este însă și perioada în care să încerci diferite strategii pentru campaniile de marketing online.

Pentru a avea o campanie de marketing de succes este important să ai o idee sclipitoare, pe care să o pui în practică într-un mod cât mai eficient. Iată câteva idei pentru a-ți stârni creativitatea și a-ți crește succesul online.

1. Campanii cu audiențe similare (Lookalike)

Un principiu de bază în marketing este să stabilești cine este clientul tău ideal, iar mai apoi să țintești astfel de persoane în campaniile tale. Cum ar fi dacă n-ar mai trebui să faci asta și să-l lași pe Facebook să indentifice persoane similare cu clienții tăi existenți, fără să mai fie nevoie să faci tu analize de marketing?

Audiențele similare sau lookalike, se realizează în sistemul de reclame Facebook cu scopul obținerii de conversii în mod eficient de la persoane care sunt asemănătoare cu cele cu care ai mai interacționat în trecut. Fie că este vorba de liste de clienți, fani ai paginii tale de business, abonați la newsletter, vizitatori pe site sau persoane care au interacționat cu un anumit video pe Facebook, poți crea liste de persoane similare cu acestea, pe care le va popula sistemul Facebook pe baza algoritmului de inteligență artificială. 

Odată ce ai aceste noi audiențe, trebuie doar să le țintești în campaniile tale pentru a-ți atinge obiectivele (fie că vorbim de creșterea notorietății sau generarea de noi prospecți sau clienți).

De exemplu, dacă ai un salon de înfrumusețare, realizează o listă similară cu cea a clientelor tale care au apelat la servicii de epilare. În pasul următor, faci o ofertă fulger de sezon cu  „Ulei de plajă cadou la fiecare epilare” pe care o promovezi doar pe această listă.

2. Țintește persoane care călătoresc des

Vara este sezonul concediilor. Majoritatea plecăm într-o escapadă. Ca marketer sau antreprenor este important să știi să te folosești de acest comportament al clienților pentru a genera noi vânzări.

În Facebook ai opțiunea de țintire de persoane care călătoresc des sau care călătoresc în scop de afaceri. Pe o astfel de audiență o poți câștiga cu:

  • premii constând în vacanțe sau city break-uri;
  • oferte de produse sau servicii pe care să le folosească în concediu sau în pregătirea concediului (genți, produse de îngrijire, servicii de înfrumusețare, îmbrăcăminte etc.);
  • oferte last-minute înainte de concediu;
  • servicii extra cât timp sunt plecați în concediu;

De exemplu, dacă ai un hotel la malul mării, poți analiza din ce orașe din România îți vin cei mai mulți clienți, iar mai apoi să faci campanii pe Facebook, țintind persoanele din acele orașe, care au ca și comportament călătoriile (frequent travelers), pentru a le prezenta oferta voastră.

3. E-mailuri automate

În era informațiilor care circulă cu viteza internetului, cu toții suntem foarte ocupați. Acele afaceri care știu să ușureze viața și procesul de decizie al clienților, au șanse mai mari să câștige teren în fața competiției.

O modalitate simplă de a loializa clienții, este să le înțelegi procesul de cumpărare și să comunici cu aceștia la momentul potrivit, într-un mod automat și personalizat pentru fiecare.

Iată câteva exemple: Dacă ai o afacere în domeniul imobiliar, atunci când un potențial client vrea să achiziționeze un apartament și intră în baza voastră de date, cere-i acordul pentru a-i trimite informații utile și de marketing. În pasul următor trimite-i e-mailuri automate (până se închide vânzarea) cu sfaturi despre cum să facă alegerea cea mai bună.

Dacă ai o agenție de turism și știi că un client v-a contactat în luna Decembrie pentru o ofertă de vacanță, pregătește un e-mail automat care să i se trimită anul viitor, în aceeași perioadă, în care să-l inviți în agenție la o cafea.

Dacă ai un magazin online de îmbrăcăminte și încălțăminte, iar o clientă tocmai și-a cumpărat o rochie, trimite-i un e-mail automat cu recomandări de pantofi care s-ar potrivi cu rochia în funcție de culoarea acesteia.

Începe să folosești aceste trei tipuri de campanii de marketing și vei avea șansa să-ți loializezi clienții sau să atragi alții noi cu jumătate din efort.

Pentru mai multe astfel de idei, îți recomandăm să te înscrii la evenimentul "3 lucruri esențiale de care ai nevoie pentru a câștiga mai mulți clienți din online" (joi 28 iunie în Constanța) susținut de Călin Biriș (Senior Partner în agenția Loopaa Marcom).

Participarea este gratuită, însă locurile sunt limitate. Pentru mai multe detalii despre eveniment şi înscrieri, te invităm să accesezi pagina oficială a evenimentului.

Despre Călin Biriș

Călin Biriș este unul dintre cei mai apreciați speakeri Business Days, el fiind prezent la majoritatea evenimentelor din regiunea Ardealului și din București. Training-urile oferite de Călin sunt bazate pe cunoștințe și exemple practice pe care le-a dezvoltat în cei peste 10 ani de experiență în domeniu, lucrând cu peste 80 de companii naționale și internaționale.

Vezi mai multe articole din categoria: Marketing