PROIECTE

 

Platforma Business Days prin Asociatia pentru Dezvoltarea Mediului Economic si Cultura Antreprenoriala (ADMECA) investeste in dezvoltarea generatiilor tinere, in sustinerea afacerilor la inceput de drum si nu in ultimul rand prin suport oferit antreprenorilor din mediul rural, micilor producatori si mestesugarilor din Romania cu scopul de a ajuta la consolidarea mediului economic si a culturii antreprenoriale din tara noastra.

Sunt trei piloni pe care se bazeaza progresul si dezvoltarea oricarei societati civilizate: sanatatea, educatia si antreprenoriatul.

Business Days, crede si se implica cu toata energia pentru consolidarea celor trei piloni prin:

  • promovarea unui stil de viata sanatos, prin programe de dezvoltare personala menite sa te ajute sa duci o viata echilibrata, pe principii sanatoase - prin proiectele: Business Days, Business Days TV, Business Days Magazine
  • dezvoltarea abilitatilor de comunicare, leadership, public speaking, exprimarea si sustinerea ideilor, gandirea critica, rezolvarea problemelor complexe, implicare sociala, inteligenta digitala, folosirea inteligenta a platformelor digitale, orientare in cariera, antreprenoriat, educatie financiara, colaborare si spirit asociativ al tinerilor elevi de gimnaziu si liceu precum si studentilor (cu varsta cuprinsa intre 10 si 25 de ani) - prin proiectele: Business Days Junior Edition, Business Starter, Business Days Academic, Business Days, Business Days TV si Business Days Magazine
  • dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale si a competentelor manageriale pentru antreprenoriii aflati la inceput de drum, precum si acces la promovare, resurse, finantare, mentori si networking pentru companiile nou infiintate - prin proiectele Business Starter, Business Days, Business Days TV, Business Days Magazine
  • suport in promovare, dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale, acces la promovare si resurse, acces la mentori si consultanti, acces la finantare, suport in accesarea pietei globale, suport in branding, comunicare, folosirea inteligenta a platformelor de comunicare digitala pentru mici producatori, mestesugari, antreprenori din mediul rural - prin proiectele Produs in Romania, Business Days, Business Days TV, Business Days Magazine

Credem ca astazi, in vremurile pe care le traversam, in contextul in care cei 3 piloni sunt puternic subreziti si asaltati in permanenta de legile si reglementarile fara viziune ale guvernatilor care conduc tara, ar trebui ca cei care dispun de resurse financiare sau de alta natura sa redirectioneze cei 20% din impozitul pe profit (dar nu mai mult de 0,5% din cifra de afaceri) catre cauze si proiecte care sustin dezvoltarea sanatatii, dezvoltarea educatiei tinerei generatii si dezvoltarea antreprenoriatului, pentru ca fara acesti piloni consolidati nu putem spera la o dezvoltare economica sustenabila pe termen lung si vom intra in colaps ca natiune.

In contextul in care azi Romania este pe ultimul loc in Europa ca numar de antreprenori la mia de locuitori, cand de 3 ani incoace se inchid mai multe firme decat se deschid (avem o descrestere a numarului de antreprenori), cand provocari de genul migratiei populatiei active din Romania catre alte tari afecteaza puternic piata muncii si implicit atractivitatea antreprenoriatului pentru tanara generatie, cand reglementarile haotice si lipsite de viziuna si imprevizibilitatea sistemului de taxare fac total inatractiva perspectiva antreprenoriatului pentru tanara generatie, la care se adauga si mentalitatea colectiva fata de esecul in afaceri care stigmatizeaza pe cei care au incercat si nu au reusit fac foarte dificila misiunea noastra de a consolida cultura antreprenoriala si de a da o sansa antreprenoriatului autohton sa devina competitiv si sustenabil pe termen lung si sa asigure dezvoltarea economica de care are nevoie tara noastra pentru a asigura un viitor atractiv tinerei generatii. Numai asa vom avea resurse financiare si de alta natura care sa ne ajute sa dezvoltam sistemul de sanatate, cu accent preponderent pe preventie prin stil de viata sanatos, numai asa vom avea resurse pentru a repozitiona si a moderniza sistemul de educatie si formare profesionala, adaptata tendintelor si cerintelor din mediul economic si putem spera sa avem progres prin sustinerea neconditionata a micilor afaceri si a antreprenorilor la inceput de drum, pentru a ne asigura ca vom avea permanent un pool de crestere. Din pacate nu exista o alta cale. Istoria si experienta altor state din jurul nostru si din intreaga lume ne demonstreaza ca doar asa putem sa ne asiguram dezvoltarea economica si a societatii. Din acest motiv credem ca cei care dispun de resurse financiare ar trebui din dragoste de tara sa redirectioneze cei 20% din impozitul pe profit catre astfel de proiecte care investesc in special in cei 3 piloni: oameni sanatosi, generatie tanara educata modern si la nivelul tendintelor care vor redesena economia si societatea, antreprenori activi, implicati si intr-o masa critica necesara pentru a asigura progresul sustenabil pe termen lung al Romaniei.

Sustineti proiectele platformei Business Days si proiectele de responsabilitate sociala pe care le dezvoltam sau ne implicam prin ONG-ul: ADMECA (Asociatia pentru Dezvoltarea Mediului Economic si Cultura Antreprenoriala) prin redirectionarea 20% din impozitul pe profit pe care il datorati statului (in limita a maxim 0.5% din cifra de afaceri). Aceasta actiune nu implica nici un cost. Acesti bani i-ati fi dat oricum statului, dar prin redirectionarea lor catre proiecte ca cele dezvoltate de platforma Business Days va puteti asigura ca vor fi investiti in proiecte care sa ajute la progresul si dezvoltarea Romaniei pe cele 3 axe principale: sanatate, educatie si antreprenoriat.

Cu cat credem mai multi in acest demers cu atat vom putea realiza mai repede viziunea noastra despre o Romanie prospera, sanatoasa si cu un sistem de educatie moderna si competitiva la nivel mondial. Perspectivele exista, timp mai avem, desi din ce in ce mai putin, suntem capabili, cei 8 ani investiti cu pasiune si succes in consolidarea culturii antreprenoriale si in dinamizarea mediului economic si proiectele de impact social derulate cu maximum de impact in acest ani sunt marturie a capabilitatilor noastre.

 

 

 

 

Proiectele sociale Business Days

Proiectele sociale Business Days

 

Proiectele sociale organizate de platforma Business Days si implementate de Asociatia ADMECA se impart in mai multe categorii:

  • proiecte pentru elevi de gimnaziu si liceu
  • proiecte pentru studenti
  • proiecte pentru startup-uri
  • proiecte pentru mici producatori si mestesugari

Afla mai multe despre fiecare din aceste proiecte si afla cum te poti implica si sustine eforturile noastre in crearea unui mediu economic competitiv, eficient si sustenabil in tara noastra.

 

Proiecte pentru studenti si masteranzi

Proiecte pentru studenti si masteranzi

 

Sunt proiecte dedicate studentilor prin care le oferim acces subventionat la evenimentele Business Days, programe speciale de dezvoltare a spiritului antreprenorial, proiecte speciale de orientare in cariera si de educatie financiara.

Afla mai multe...

 

Proiecte pentru startup-uri

Proiecte pentru startup-uri

 

Sunt programe dedicate pentru a sustine si dezvolta antreprenorii aflati la inceput in antreprenoriat si constau in programe speciale de promovare subventionata pe platforma Business Days, programe de business feedback, programe de dezvoltare si programe de atragere finantare, mentori si consultanta.

Afla mai multe...

 

Programe pentru micii producatori

Programe pentru micii producatori

 

Sunt programe menite sa-i ajute pe micii producatori, antreprenoriii din mediul rural si mestesugarii pe 4 planuri principale: promovare si expunere catre o audienta selecta, suport in dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale si de crestere a afacerii prin participarea subventionata la evenimentele Business Days, punerea in legatura cu mentori, consultanti si profesionisti dornici sa-i ajute in cresterea afacerii, promovarea externa si suport a celor care vor sa penetreze pe piata globala

Afla mai multe...

 

CINE poate directiona ?

Inca de la actualizarea Codului Fiscal din 2004, orice companie poate direcţiona 20% din impozitul pe profit către un ONG care susţine o cauză socială. Modalitatea de direcţionare este foarte simplă: compania îşi calculează suma aferentă celor 20% din impozitul pe profit, apoi încheie un contract de sponsorizare cu ONG- ul susţinut, cheltuielile fiind deductibile.

Descarca aici contractul de sponsorizare.

 

DE CE sa alegi sa directionezi 20% din impozitul pe profit?

Tinand cont ca nu pierzi nimic, directionand cei 20% ai posibilitatea sa alegi chiar TU ce vrei sa schimbi in lumea in care traiesti.

La nivel micro, compania care alege să direcţioneze 20% din impozitul pe profit către un ONG care susţine o cauză socială beneficiază de următoarele avantaje:

Libertatea de a alege destinaţia unei sume care, altfel, ar ajunge oricum la stat; 

Contribuţia la o cauză nobilă printr-o procedură 100% transparentă, fără niciun fel de cheltuială;

– Un capital de imagine prin asocierea cu o cauza nobila ce poate spune multe despre valorile companiei;

– Un plus de vizibilitate prin asocierea cu proiectele promovate;

– O investitie profitabila – cea mai buna investitie este aceea in viitoarele generatii!

Respectul angajatilor, care cu siguranta vor aprecia implicarea companiei in problemele sociale ale comunitatii din prezent;

Iata de ce! Iata cat de mult poti castiga fara sa cheltuiesti nimic!

 

CUM directionez cei 20%?

Modalitatea de direcţionare este foarte simplă: compania îşi calculează suma aferentă celor 20% din impozitul pe profit, apoi încheie un contract de sponsorizare cu ONG- ul susţinut, cheltuielile fiind deductibile.

Extras din Codul Fiscal, titlul 2, cap. II, art. 21, alin. 4, lit. p): “(…) contribuabilii care efectuează sponsorizări şi/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificările ulterioare, (…) scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente în limita minimă precizată mai jos:

Sumele oferite de companii se scad direct din impozitul pe profit, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

  • nu depasesc 20% din impozitul pe profit datorat;
  • sunt in limita a 0,5% din cifra de afaceri.

Cheltuielile cu sponsorizarile care depasesc acest barem pot fi înregistrate contabil sub forma de cheltuieli nedeductibile.

Facilitatile cu privire la sponsorizari sunt reglementate prin Art. 25, aliniatul 4, litera i, Noul Cod Fiscal.

Asadar, poti face o sponsorizare fara sa te coste nimic!

 

CE RAMANE DE FACUT?

Totul se rezumă la încheierea unui Contract de Sponsorizare între firma dvs. şi ONG, în baza căruia banii pot fi deduşi din impozitul pe profit. În urma folosirii sumei donate, veţi primi un raport asupra modului în care banii dumneavoastră au fost cheltuiti şi al impactului pe care l-au avut în viaţa celor ce au avut nevoie de noi.

Vă mulţumim !

Descarca aici contractul de sponsorizare.