Trade Mark de Timișoara

Trade Mark de Timișoara

Marcel Martinaș – Star Clinic, clinica de stomatologie

Ce știe lumea despre el. Face o adevarata afacere din stomatologie, a ajuns la a doua clinica.
Ce nu știe lumea despre el. Nu e medic, nu e stomatolog; a pornit ca agent de asigurari de viața; afacerea lui e sa creasca afaceri, pentru ca orice produs/serviciu iși creeaza piața printr-un marketing bun.
Sloganul lui: Sa aduci mereu ceva nou
Tinta lui: Sa promoveze Timișoara ca o Mecca a stomatologiei din Europa.

„Am avut campanie pentru montarea unui aparat dentar și cred ca au venit oameni care nici nu s-au gandit ca o sa-și puna așa ceva”.

Nu e nicio magie, n-a venit Zana Maseluța la clinica lui Marcel Martinaș. Pur și simplu, a facut marketing, i-a explicat consumatorului ce beneficii ii poate aduce montarea unui aparat dentar. 

In general, cabinetele individuale de stomatologie nu știu cum /nu știu ca au nevoie sa-și promoveze serviciile. Practic, mizeaza pe consumatorul care cumpara doar cand il doare. Si atunci, cu o baterie de 10 doctori buni și o baterie de idei (chiar daca nu sunt tot timpul eficiente, dar sunt idei care propun ceva nou), e ușor sa faci diferența.
O nișa pe care se simte provocat sa o atace este cea a turismului dentar. „Nu suntem cei mari, pentru ca alții au inceput din ‘95, noi de-abia din 2010. Venim insa cu o alta abordare a clientului-pacient. Avem grija de el inca de la aeroport, mulți poate n-au fost niciodata intr-o țara straina, daramite intr-una din Est, unde trebuie sa se trateze. 
Pacienții au nevoie de incredere și tocmai la acest capitol Star Clinic a venit cu o inovație – iși face publicitate prin agenți italieni, englezi... oameni care, la randul lor, le pot da incredere concetațenilor lor. 

„Am dat anunț in Italia ca angajam agenți, am primit 200 de CV-uri, ca și la ei e șomaj. Mulți vor veni sa-și faca dinții la noi și, cand se vor intoarce acasa, vor spune prietenilor, ii vor convinge și pe alții, primind comision pentru asta!” 

August e deja o luna full. Din experiența, un pacient italian lasa cam 8-10.000 de euro in trei vizite la stomatolog. Pentru el, o suma incomparabila cu ceea ce ar plati acasa, pentru Timișoara, o suma  incredibila, fața de ceea ce ramane de pe urma unui turist obișnuit. Daca breasla ar trece peste orgoliile marunte și ar reuși sa se promoveze ca o forța in stomatologie, toata lumea ar avea de caștigat.

Cosmin Pasmatex  

Cosmin Grapini – Pasmatex 

Producator de textile și confecții
Ce știe lumea despre el. Conduce una dintre tradițiile Timișoarei in industria textila, firma controlata, dupa 1990, de mama sa, Maria Grapini. 
Ce nu știe lumea despre el. A gestionat ieșirea companiei din zona de lohn; stagii de pregatire in industria textila in Austria.
Slogan: O persoana valoreaza atat cat negociaza.
Tinta lui: Sa mențina un business atat timp cat reușește sa-ți asigure confortul și bucuria vieții. 
„In 2012, președintele grupului Pasmatex s-a retras din funcție, pentru a se implica in politica. Atunci am decis sa candidez, iar acționarii m-au votat”, spune Cosmin Grapini. Desigur, se refera la mama sa, Maria Grapini, devenita ministru și in prezent europarlamentar. Cosmin vrea sa-și pastreze independența de imagine și chiar iși asuma un rol mult mai discret decat al predecesoarei sale, cea care, inca din anii ‘90, era cunoscuta ca portavocea patronatelor din textile, confecții și pielarie.
Tanarul a crescut conștient ca in ce va face se va comenta ca „e baiatul mamei”.  „Dar mereu vom avea o eticheta. Pana la urma conteaza atitudinea ta, tu hotaraști ce imagine lași”.
Si, in 2002, a lasat o imagine buna, cand  a reușit sa redreseze, intr-un an, filiala din Baia Mare. A stat acolo doar un an, iar, dupa plecare, unitatea și-a reluat declinul. A fost un prim semnal privind importanța implicarii managerului in viața unei afaceri. 
Evoluția de la Baia Mare l-a adus in atenția producatorului austriac de lenjerie intima Triumph, care la acea data lucra, in sistem lohn, cu Pasmatex Conf. A urmat un an de training special in toate departamentele Triumph, in Austria. „Intors acasa, am reușit sa ridic rata de profitabilitate a diviziei de lohn la 15-20%, de la 5-7% pana atunci”.
Totuși, in 2013, colaborarea cu austriecii inceteaza de comun acord. Lohnul a avut 15 ani perioada lui de glorie, spune Cosmin, convins ca fiecare business are o viața proprie, nu trebuie sa te agați de el, important e ce faci mai departe. Urmeaza reorientarea spre noi contracte, interesant fiind cel de materiale pentru industria cinematografica, pe baza unor proiecte din afara. 
Din 2004, este trainer auditat in prgramul EMPETREC pentru cursuri de dezvoltare profesionala. Si-a format și o firma de consultanța, McFink, nume ales prin rezonanța cu  „more than you think” (mai mult decat crezi).   

Diana Vitan - Blue Diamond, sistem de network marketing

Ce știe lumea despre ea. Conduce cel mai dinamic sistem de vanzari din ușa-n ușa, cu vanzari de un milion de euro dupa primul an. 
Ce nu știe lumea despre ea. Este specialist in training pe vanzari; consultant de business.

Sloganul ei: Vino mereu cu un produs unic.
Tinta ei: Vrea sa arate ca poți sa faci ceva diferit și acolo unde pare ca nu mai poți schimba nimic.
Sunt peste 80 de firme de networking marketing, ce inovație crezi ca poți sa mai aduci? – a fost intrebarea cu care a plecat in ceea ce parea o aventura. Si totuși, a gasit inovația. Chiar mai multe – mai intai un altfel de sistem de bonusare, mai simplu, prin care agentul de vanzari/partenerul sa-și poata vedea imediat rezultatul muncii, cu plați saptamanal, și nu lunar, astfel incat oamenii sa fie motivați sa vanda constant, nu in salturi. 

Diana - Blue Diamond

A urmat apoi motivarea clientului. A știut ca trebuie sa vina cu niște produse unice. „Am inceput sa caut un produs realmente unic, care nu mai fusese adus și in care oamenii sa creada. Așa am ajuns sa aducem juice de gabriola, care a prins foarte bine”, spune Diana Vitan.  
Doar ca, odata obișnuit, clientul va vrea in permanența un produs unic. Așa au adus o gama de produse de cosmetica parului din Italia, care, din nou, a prins foarte bine, deși toata lumea zicea cosmetice? Cand peste tot se gasesc cosmetice ieftine! 
O alta piesa de rezistența a fost gama de creme pe baza de venin de vipera, cu materia prima venind de la ferma locala a unui timișorean. Si pentru a fi personalizat pentru rețeaua Blue Diamond, veninul de vipera e combinat cu pudra de diamant importata din Elveția, o alta gaselnița la moda in lume. „Am constatat ca sanatatea vinde foarte bine. Si inca ceva – prind bine și produsele romanești, in primul rand, se vede ca partenerii se simt foarte confortabil sa recomande un produs romanesc.
Dupa un an de la lansare, sistemul a ajuns la vanzari de peste un milion de euro, 5.000 de parteneri care „recruteaza” (a se citi aduc clienți noi), cum suna un portofoliu de 50 de produse, o rețea deschisa in Ungaria... „Ne dublam, indiscutabil, cifra de afaceri intr-un an!”

Liana Marin – MMC, firma de Consultanța in marketing

Ce știe lumea despre ea. Conduce una dintre primele firme de marketing și publicitate din Timișoara.
Ce nu știe lumea despre ea. A realizat primul catalog de rugby, un proiect care a contribuit la promovarea noii imagini a echipei RCM MVT UVT. 
Slogan: Businessul se face cu Mai Mult decat Cifre.
Tinta. Sa promoveze marketingul ca instrument de dezvoltare sanatoasa a companiilor.

Liana - MMC

„Mass-Media Consulting insemna, in urma cu doar cinci ani, un CUI și un facturier al unei noi firme lipsite de echipamente și angajați, pe o piața in plina expansiune. Acum, portofoliul MMC numara zeci de clienți din piața locala și naționala, printre care branduri cu o mare notorietate precum Tiffin University, Elba, SamsGreen, Policolor, Casa Denti, Volvo, Rolling, Sephora, Eximtur”, spune Liana Marin, 30 de ani.

Printre proiectele cu care se mandrește, dar cu care se mandresc și timișorenii, menționeaza Rugby 40 old boys/Inner side/Forever – 2012 și The Gordian Knot, un catalog de rugby exclusiv business, proiecte pentru promovarea RCM MVT UVT.
„Un alt proiect de mare succes, dar in cadrul caruia am pus doar bazele marketingului la prima ediție, este Balul Vienez de la Timișoara, care a strans laolalta elita din vestul țarii”, spune tanara care urmeaza, de un an, cursurile EMBA la Tiffin University din București. 
In prezent, iși concentreaza activitatea pe promovarea importanței acțiunilor de CSR (responsabilitate sociala) in randul companiilor.

„Cred ca CSR trebuie inclus in managementul reputației și in strategia de dezvoltare, pentru ca reputația este un activ strategic al oricarei organizații”. 

NOI Venim cu o alta abordare. Am dat anunț in Italia ca angajam agenți, am primit 200 de CV-uri, ca și la ei e șomaj. Mulți vor veni sa-și faca dinții la noi și, cand se vor intoarce acasa, vor spune prietenilor, ii vor convinge și pe alții, primind comision pentru asta!

Mereu vom avea o eticheta. Pana la urma conteaza atitudinea ta, tu hotaraști ce imagine lași.


Articolul face parte din numarul 5 al revistei Business Days Magazine.

Business Days Magazine este un proiect editorial Business Days care are scopul de a promova cultura antreprenoriala sanatoasa in Romania.

Revista Business Days Magazine este o revista de tip glossy cu 72 de pagini, aparitie trimestriala, intr-un tiraj de 2.500 de exemplare, ce se distribuie gratuit catre participantii la evenimentele Business Days, parteneri, speakeri, potentiali parteneri, camere de comert bilaterale partenere, asociatii profesionale, scoli si universitati. Conform cercetarii efectuate revistele Business Days sunt citite de peste 90.000 de cititori.

Redactor Sef: Anca Doicin, E-mail

Vezi mai multe articole din categoria: business stories
Articolul urmator

Niste tipi de treaba