De ce să ții cont atunci când faci campanii de Facebook Ads

De ce să ții cont atunci când faci campanii de Facebook Ads

Campaniile de Facebook Ads au devenit nelipsite din discuțiile și propunerile oricărui specialist de marketing online care construiește strategii de marketing online, și asta nu se întâmplă fără motiv, ci pentru că sistemul de reclame pus la dispoziție de Facebook se dezvoltă constant și integrează din ce în ce mai multe modalități de promovare.

În ultimii ani Facebook a crescut semnificativ în România din punct de vedere al numărului de utilizatori (dovadă fiind statisticile Facebrands care arată peste 9 milioane de conturi la nivel național) și este din ce în ce mai evidentă importanța rețelei sociale în ceea ce privește promovarea business-urilor sau brand-urilor. Facebook este un canal esențial pentru creșterea afacerilor de orice dimensiune, însă poate genera rezultate exponențial mai bune dacă este folosit la adevăratul său potențial, la nivel profesionist.

Facebook poate genera rezultate concrete pentru orice tip de business, luând în considerare reach-ul enorm și posibilitățile avansate de targetare a audienței. Utilizat corect, poate fi un motor excelent pentru afaceri mai mici sau mai mari.

Campaniile de Facebook Ads au devenit nelipsite din discuțiile și propunerile oricărui specialist de marketing online care construiește strategii de marketing online, și asta nu se întâmplă fără motiv, ci pentru că sistemul de reclame pus la dispoziție de Facebook se dezvoltă constant și integrează din ce în ce mai multe modalități de promovare.

Chiar dacă platforma de reclame pusă la dispoziție de Facebook este intuitivă și pare facilă la o primă vedere, am observat, de-a lungul anilor de experiență, din discuțiile cu companiile cu care am colaborat, că este destul de simplu să investești în Facebook Ads, iar când tragi linie, la final, să observi că nu ai obținut rezultatele propuse inițial.

Asta se poate întâmpla din mai multe motive, precum:

  1. Sistemul Facebook Ads devine din ce în ce mai complex și dacă nu știi câteva mici (dar esențiale) insight-uri, poți pierde între 20% și 50% din bugetul investit. Două astfel de exemple pot fi afișarea unor reclame utilizatorilor care sunt în tranzit într-o anumită locație și nu sunt lead-uri calificate pentru afacerile care au potențiali clienți localnicii sau afișarea reclamelor plătite în sistem CPM pe coloana din dreapta în Facebook sau pe Desktop, în zona în care Ad-urile au vizibilitate extrem de mică.
  2. Există întotdeauna o diferență mare (între -10% și -50%) între rezultatele pe care le afișează Facebook și traficul contorizat în Google Analytics, și este important să înțelegi de ce se întâmplă acest lucru. Aceste diferențe se pot explica prin erori de tracking, prin dificultăți sau erori de încărcare a site-urilor pe dispozitive mobile sau prin alte tipuri de motive proprii fiecărui business în parte, de care este însă important să ții cont și pe care să le rezolvi sau să le optimizezi.
  3. Costurile de promovare cresc în fiecare zi. Am observat business-uri pentru care costurile pe click sau pe mia de afișări se dublează la fiecare 6 luni, și acesta este un trend care nu cred că se va încheia prea curând. Online-ul este un mediu foarte competitiv și este din ce în ce mai dificil să atragi atenția audienței pe care o urmărești. Singura modalitate să obții rezultate cât mai bune, pe termen lung, este să gândești strategic, corect, și să implementezi campaniile într-o manieră cât mai profesionistă.

Cu siguranță există soluții eficiente la problemele enumerate mai sus și toate încep de la cunoașterea principiilor pe baza cărora funcționează sistemul și necesită înțelegerea detaliată a profilului consumatorului business-ului tău. În momentul în care știi care sunt caracteristicile clientului tău, îți devine mai clar cum îl poți găsi pe Facebook prin metodele de targetare ale platformei, știi ce mesaje să îi transmiți astfel încât să decidă să-ți achiziționeze produsele sau serviciile.

Tot de aici derivă și o strategie de marketing online profesionistă și corectă și tipurile de campanii potrivite pentru obiectivele tale, fie ele campanii de page likes, de engagement, de website clicks, de lead generation sau chiar video views. Desigur, Facebook are și alte instrumente mai complexe precum custom audiences sau lookalike audiences, pe care am observat că multe business-urile din România tind să le utilizeze prea puțin pentru a-și atinge obiectivele.

Din motivele de mai sus și nu numai, susțin o nouă ediție a training-ului avansat de Facebook Ads, care are o durată de două zile și include un exercițiu practic de creare a unei strategii de marketing online și continuă cu implementarea campaniilor și acoperă inclusiv subiectul măsurării și optimizării rezultatelor obținute.

Pentru comunitatea Business Days, am pregătit un discount de 30% pentru participarea la acest curs, adică un preț final de 1540 de lei pentru ambele zile. Dacă vrei să participi, intră aici: http://bit.ly/Training_FacebookAds, apasă pe mă înscriu și introdu codul BD30 în secțiunea „cod de reducere”.

*BONUS: După confirmarea plății, participanții din comunitatea Business Days vor primi Ebook-ul de Google Analytics pe care l-am scris,  pentru analiza și interpretarea corectă a rezultatelor online.  

Vezi mai multe articole din categoria: social media