Cum să verifici dacă bugetul tău de Google AdWords este investit corect

Cum să verifici dacă bugetul tău de Google AdWords este investit corect

Promovarea online și campaniile de PPC sunt instrumente foarte puternice de creștere a afacerii pentru că pot fi făcute granulat și măsurate foarte în detaliu. De exemplu, în Google AdWords, poți analiza rapoarte despre cât de mult a costat un click pentru fiecare cuvânt folosit, despre cuvintele cheie utilizate în targetare și despre ce exact a căutat fiecare utilizator pentru a vedea anunțurile tale. Există o diferență între cuvântul cheie utilizat în campanii și ceea ce caută utilizatorii.

Indiferent de cine gestionează campaniile tale pe Google, este important să știi că există metode prin care poți verifica dacă bugetil tău este investit eficient, iar semnele sunt relativ ușor de observat și îți arată cât de profesionist sunt construite campaniile tale.

  1. Setarea incorectă de KPIs

Promovarea online și campaniile de PPC sunt instrumente foarte puternice de creștere a afacerii pentru că pot fi făcute granulat și măsurate foarte în detaliu. De exemplu, în Google AdWords, poți analiza rapoarte despre cât de mult a costat un click pentru fiecare cuvânt folosit, despre cuvintele cheie utilizate în targetare și despre ce exact a căutat fiecare utilizator pentru a vedea anunțurile tale. Există o diferență între cuvântul cheie utilizat în campanii și ceea ce caută utilizatorii.

Dacă faci campanii online care au ca scop cel puțin o acțiune clară în site știi cât de importantă este măsurarea rezultatelor. Dacă setezi corect indicii de măsurare a rezultatelor, raportările vor include numărul de lead-uri adunate, vânzările sau alte conversii care apar în urma accesării reclamelor de către utilizatori. Odată ce vezi costurile și conversiile, poți calcula cu ușurință valorile cheie ale campaniei, precum costul per acțiune și rentabilitatea costurilor anunțurilor, astfel încâ îți va fi mai clar ce să faci în continuare.

Dacă nu măsori corect conversiile, îți va fi greu să faci optimizări eficiente, pentru că nu vei avea informații clare despre evoluția campaniilor, nu vei ști care eforturi de marketing online aduc rezultate mai bune, astfel încât să poți ulterior să le eficientizezi.

Instrumentele de măsurare devin din ce în ce mai complexe și necesită o serie de cunoștințe și abilități pentru o setare corectă. Este important ca obiectivele campaniilor să-ți fie clare (vânzări online, colectare de date etc.) și să urmărești rezultatele cât mai corect și detaliat.

  1. Structura ineficientă a contului

Dacă vrei să te asiguri că acest lucru nu se întâmplă, e important să intri în secțiunea Campanii, la Ad Groups și să verifici să nu existe următoarele:

  • Grupuri de anunțuri goale
  • Grupuri de anunțuri fără cuvinte-cheie
  • Grupuri de anunțuri cu prea multe cuvinte-cheie
  • Grupuri de anunțuri fără cuvinte cheie negative
  • Campanii cu mai puțin de 4 extensii de sitelink-uri

Un cont setat corect include anunțuri și cuvinte-cheie pentru toate categoriile de produse, utilizează cele mai populare extensii, precum sitelink-uri pentru toate campaniile. Un cont bine gestionat va menține un anumit număr de cuvinte-cheie și va fi actualizat constant cu alte cuvinte-cheie negative.

  1. Lipsa de activitate în cont

Este important să profiți la maximum de fiecare facilitate oferită de platformă, ceea ce se poate obține printr-o activitate consecventă în cont în decursul unei luni/perioade. Poți verifica acest lucru cu ușurință dacă te uiți în istoricul campaniilor.

De exemplu, numărul modificărilor sumelor licitate ar trebui să fie mai mare decât numărul de modificări ale anunțurilor, deoarece sumele se pot schimba zilnic, în timp ce anunțurile pot rula chiar și câteva săptămâni înainte de o concluzie clară.

Ca să urmărești ajustările din contul tău de AdWords, loghează-te în cont, iar în meniul situat deasupra campaniilor, vei observa butonul View Change History, care îți arată toate schimbările din campanii.

  1. Nu se alocă suficient timp pentru optimizări

Este esențial să acorzi timp suficient pentru optimizări în cont, astfel încât să te asiguri că sumele investite îți îndeplinesc obiectivele așteptate și setate în momentul în care ai început campaniile. Urmărește constant rezultatele pe care le obții, interpretează indicatorii din Google Analytics și fă îmbunătățiri de fiecare dată când ai ocazia.

Dacă vrei să afli mai multe despre cum se construiește strategia de Google AdWords și cum se pot măsura și îmbunătăți constant rezultatele online astfel încât să investești cât mai eficient și să nu pierzi între 40% și 60% din bugetul disponibil, organizez un nou training de Google AdWords și Optimizare pe 28 și 29 noiembrie, la Grand Hotel Continental.

Am pregătit o reducere de 30% pentru comunitatea Business Days.

Intră pe https://goo.gl/eG5MBB apasă pe „Vreau să particip” și completează cu BD30 în secțiunea „cod de reducere”.

Vezi mai multe articole din categoria: social media