Care sunt cele mai des întâlnite greșeli în Social Media?

Care sunt cele mai des întâlnite greșeli în Social Media?

Activitatea constantă a unui brand pe rețelele sociale este imperativă, iar Facebook și Instagram de exemplu reprezintă două instrumente care pot ajuta orice antreprenor sau specialist în marketing sau comunicare să-și dezvolte rapid afacerea sau brand-ul. Este foarte important ca cei care se ocupă de conturile de Social Media să fie flexibili şi să se adapteze rapid la schimbările dese de pe piață. Pentru o strategie cât mai profesionistă, citește mai jos câteva dintre cele mai frecvente greșeli pe care le fac cei care se ocupă de conturile de Facebook sau Instagram ale brand-urilor.


1. Acordă mai multă atenție cantității în detrimentul calității

Chiar dacă ai multe de comunicat pe Facebook, este recomandat să analizezi cu atenție informația pe care vrei s-o postezi. Un număr mare de postări nu înseamnă neapărat rezultate mai bune. Important este ca postările tale să rezoneze cu fanii tăi.

Este bine să te concentrezi pe calitatea conținutului pe care îl postezi și nu pe numărul de postări, deoarece vei genera mai multe reacții și un engagement mai mare din partea utilizatorilor în momentul în care vei oferi informații care îi interesează.

Companiile care aleg să se promoveze în social media nu trebuie să se bazeze pe un număr ridicat de mesaje emise pe platformele de socializare, ci pe rezultate, astfel încât să înțeleagă care sunt dorinţele şi preferinţele consumatorilor.

Indiferent ce strategie, campanie sau postare gândești, trece-o prin filtrul clientului. Întreabă-te dacă informația îl va interesa. Dacă tu ai fi în locul lui, ai da “like” sau ai lăsa un comentariu?


2. Se promovează pe toate canalele de social media

Fiecare platformă socială înseamnă timp și efort suplimentar, necesare pentru crearea de conținut personalizat, potrivit platformei respective.

Este bine să te documentezi înainte de a alege să te promovezi pe o platformă socială sau pe o alta și să iei în considerare doar canalele care funcționează cel mai bine pentru afacerea ta. Astfel, vei avea mai mult de câștigat decât dacă îți pierzi timpul și resursele promovându-te pe rețele sociale care sunt irelevante pentru business-ul tău.


3. Postează același conținut pe toate platformele sociale

Platformele sociale sunt utilizate diferit. Dacă pe Twitter postările text funcționează pentru că așa a fost gândită platforma, când postezi pe Facebook un simplu text, îți asumi riscul de a genera foarte puțin engagement. Instagram este un serviciu online de photo și video-sharing și conectează utilizatorii în primul rând prin poveștile vizuale. Dacă aici hashtag-urile pot contribui la creșterea succesului postării tale pe Instagram, efectul nu este același și pe Facebook.

Dacă te promovezi pe mai multe canale online, îți recomand să personalizezi postările pentru fiecare platformă de social media în parte și să eviți să distribui un mesaj sau un vizual identic peste tot.


4. Nu crează o relație cu clientul înainte de a încerca să îi vândă ceva

Tehnicile agresive de vânzare nu dau rezultate bune în social media. Înainte să vinzi pe Facebook, este important să îți construiești o comunitate relevantă de fani care sunt interesați de produsul tău, să interacționezi cu ei, să le oferi informații relevante și beneficii, să le câștigi încrederea.

Dacă obișnuiești să postezi doar poze cu produsele și ofertele tale, utilizatorii se vor plictisi, te vor ignora și nu vor mai interacționa cu conținutul postat.


5. Distribuie doar conținut propriu

Distribuirea de conținut de calitate de pe alte pagini relevante pentru publicul tău va duce la îmbunătățirea gradului de vizibilitate a brand-ului și la creșterea numărului de fani. Sunt șanse mari ca postările pe care le distribui să ajungă la persoane care nu au auzit niciodată de brand-ul tău și care ulterior vor da Like paginii tale prin prisma calității percepute.


6. Nu folosesc conținutul generat de utilizatori

Conținutul generat de utilizatori variază de la videoclipuri, la imagini sau testimoniale despre produse. Rating-urile și review-urile sunt cele care au cel mai mare impact asupra brandurilor, până la punctul în care, dacă ele nu există, produsul ar putea părea suspicios. Conținutul generat de utilizatori nu poate fi controlat, însă poate fi încurajat activ de către branduri. Are o influență mare în fazele incipiente prin care trece un potențial client, de explorare și descoperire, iar profesioniștii îl folosesc pentru a atrage noi clienți.


7. Nu postează conținut video

Distribuirea de conținut video pe Internet a crescut uimitor în ultimii ani. Vorbim de un trend care nu este deloc nou, dar care este mai puternic ca niciodată. Toate rețelele sociale își prioritizează conținutul video și vor continuă să facă acest lucru.

Clipurile din social media generează mai multe share-uri decât conținutul de text și imagini și au un reach mult mai bun. Video-ul s-a dovedit a fi una dintre cele mai eficiente metode de comunicare, în special pentru branding și engagement. Cei de la Reuters arată că astfel de conținut va crește de 14 ori în următorii 5 ani, iar 70% din el va fi consumat de pe dispozitive mobile.


8. Nu targetează postările către audiențe relevante

Targetarea, deși înseamnă limitare, mai înseamnă și faptul că mesajul tău va ajunge la publicul relevant, interesat de mesaj. Prin limitarea postărilor tale numai la această audiență, sunt șanse mari ca Facebook să îți prioritizeze mesajele și să le afișeze mai des. Acest lucru este util în special pentru business-urile locale, care transmit mesaje într-o anumită zonă. De exemplu, dacă ai un eveniment în Brașov și vrei să faci o postare pe pagina de Facebook care are fani în  toată țara, este mai relevant să targetezi doar audiența din Brașov. Postarea va apărea doar în News feed-ul celor care se potrivesc criteriului impus de tine însă, atunci când accesează direct pagina ta, atât cei targetați cât și ceilalți vor vedea mesajul tău.


9. Nu promovează postările care performează bine organic

Rata de engagement a postărilor existente este un bun indicator al succesului lor. În general, dacă o postare performează bine organic, va genera rezultate bune și în campaniile plătite.

În Facebook și Instagram, de exemplu, te poți uita în Insights la Rata de Engagement a postărilor. Daca o postare are o rată de engagement bună (ex: peste 7%), înseamnă că ai creat un conținut de calitate, care generează reacții din partea utilizatorilor, așa că merită promovată.


10. Nu răspund la întrebările utilizatorilor

Utilizatorii care interacționează cu un brand pe social media au mai multe șanse să cumpere un produs de la brand-ul respectiv, la un moment dat. Concluziile unui studiu realizat de Sprout Social în 2016, legate de influența serviciului de customer service în social media, sunt următoarele:

  • 73% dintre utilizatori declară au avut o experiență negativă cu un brand în social media;
  • 1 din 3 utilizatori alege să cumpere de la concurență dacă un brand nu răspunde la mesajele lăsate pe platforma de socializare;
  • Utilizatorii sunt dispuși să aștepte maxim 4 ore ca să li se răspundă la un mesaj în social media, în timp ce timpul mediu de răspuns al companiilor este de 10 ore;
  • 75% dintre utilizatori sunt dispuși să distribuie în social media o experiență pozitivă cu un brand;
  • 65% dintre utilizatori au declarat că sunt deschiși să devină loiali unui brand dacă li se răspunde la mesajele lăsate în social media.

Indiferent de ce rețea de social media alegi, oferă brandului tău propria personalitate și asigură-te că e suficient de dinamic astfel încât utilizatorii să interacționeze.

Îți recomand să ții cont de greșelile enumerate în articol  atunci când îți construiești strategia de social media pentru contul tău. Dacă iți dorești să dezvolți o strategie profesionistă pe Facebook și să ții cont de cele mai bune practici în domeniu, organizez un Training de Social Media pe data de 24 noiembrie, ultimul din acest an. Pentru comunitatea Business Days, am pregătit un discount special, de 30%. Te poți înscrie aici: http://training-facebook.cipriansusanu.ro/ la un preț de 770 de lei. Ca să beneficiezi de reducere, accesează site-ul, apasă pe „Mă înscriu” și completează codul BD30 în secțiunea „cod de reducere”. 

*BONUS: După confirmarea plății, vei primi și ebook-ul „Cum să folosești Instagram pentru business” pe care l-am scris, în mod gratuit. 

Vezi mai multe articole din categoria: social media