Când aţi tăiat ultima dată Nordul Gordian?

Când aţi tăiat ultima dată Nordul Gordian?

Mă bucur, așadar, că vorbesc cu manageri care au înțeles că e vital să-ți cunoști piața și să te adaptezi cerințelor clientului, oferindu-i ceea ce așteaptă, și chiar mai mult decat atât. Este ceea ce am învățat să facem și noi, la MMC, reușind să le oferim clienților și partenerilor noștri o ofertă flexibilă, dar și inovatoare, care să răspundă nevoilor specifice de business.

Am ajutat, în ultimii ani, zeci de firme din domenii foarte diverse să-și pună la punct și apoi să implementeze o strategie de marketing și comunicare, având în centru valorile de bază ale brandului respectiv. Primul pas a fost, așadar, să creăm, acolo unde nu există, o identitate a brandului. Nu poți ajunge la client fără un brand care să-i spună ceva!

JUCAȚI PE PUNCTE ȘI FACEȚI … ATMOSFERĂ!

Compania ta poate sa fie numărul unu în piață azi, mâine poate să cadă pe locul al doilea sau al treilea, dar va avea forța să reziste și să-și tragă după ea clienții atâta timp cât are un brand puternic. Și acesta indiferent de domeniu, fie că vinzi instalații termice sau rulmenți industriali, servicii stomatologice sau spectacole de rugbi. Vorbesc din experiența colaborarilor MMC din ultimul an și, cu titlu de exemplu, aș vrea să mă opresc în special asupra cazului echipei timișorene de rugbi (RCM Universitatea de Vest), campioana națională en-titre.

Celor cărora li se pare un exemplu „necomercial“, le sugerez să se gândească la piața de nișă a rugbiului de la noi. Și ei, ca și dumneavoastră, se luptă pe puncte. Și dacă ar fi vorba doar de eşeuri! În sport, ca și-n business, nu mai e suficient să ai un produs bun dacă nu știi să creezi o atmosferă specială legată de acel produs, să convingi clienții să te aleagă pe tine dintr-o mulțime de alte oferte tentante, să rămână cu tine în tribune și chiar să te urmeze când joci pe piețe noi. Iar când ai tribune/piață, găsești mai ușor finanțare, afacerea merge mai ușor.

TRIBUNELE DE CLIENȚI VOR SĂ FIE IMPRESIONATE 

Ei bine, echipa timișoreană a simțit nevoia unui acel ceva care să rupă cu mentalitatea „atât timp cât jucăm bine rugbi, ne merge bine!“ (un fel de „atât timp cât vindem telefoane Black Berry/Nokia bune, ne merge bine“). Au zis să taie Nodul Gordian, și chiar așa s-a numit primul produs de brand, original pentru piața rugbiului de la noi - albumul The Gordian Knot, bine primit de fani, adica de… piață. Și așa au încă un motiv să-și susțină în continuare echipa care nu-i dezamăgește (e aproape de locul 1 și în actualul campionat).

Vă sugerez și dumneavoastră că, atunci când simțiți că e nevoie de un nou dialog cu fanii produselor/serviciilor dumneavoastră, să nu vă temeți de acțiunile curajoase! Tribunelor de clienți le place să fie impresionate, le place când spectacolul le spune ceva nou.

Dacă nu aveți echipa de marketing pregatită pentru aceste acțiuni, externalizați, apelați la „outsourcing marketing“ - un concept introdus de MMC pe piața de publicitate din vestul țării și prin care am ajutat până acum mai multe branduri să se poziționeze mai bine pe piață. Noi, cu echipa noastră de specialiști, preluăm sarcina strategiei de marketing, dumneavoastră vă rămane mai mult timp să vă concentrați pe jocul propriu-zis și să transformați eşeurile.

Am facut analogia cu rugbiul, dar puteam, la fel de bine, să folosesc exemplele altor clienți de-ai noștri din zona „necomercială“. Spre exemplu, Tiffin University - Ohio, pentru masteratul în colaborare cu Universitatea București sau Balul Vienez de la Timișoara. Pentru că oricine are nevoie de piață, dacă vrea să joace cel puțin în liga supraviețuitorilor.

 

Articol scris de Liana Marin, specialist in marketing  cu o experienţă de peste nouă ani în domeniu. În prezent urmează cursurile EMBA din cadrul Tiffin University şi este doctorand în marketing.

 Este fondator al companiilor  Marin Marketing Companies şi  Mass Media Consulting (reunite sub brand-ul MMC) care împlinesc primul deceniu în anul 2015.

S-a remarcat ca fiind singura companie de marketing din vestul ţării care oferă garanţia strategiilor  în procent de 100%, iar rezultatele îi sunt cartea de vizită.

 Începând cu anul 2010 a introdus pe piaţa de Vest a ţării, conceptul de “outsourcing marketing”, în acest moment reprezentând 50% din cifra de afaceri a companiei.

În urma colaborării fructoase cu  fondatorii Business Days (din ultimii trei ani) a primit titlul de co-organizator al suitei de evenimente BD pentru anul 2014.

Aceasta apreciază proiectul Business Days, ca fiind cel mai eficient instrument de imagine şi networking din Romania , care îţi oferă rezultate măsurabile în timp.

 

Descarcă Revista Business Days 3http://businessdaysmagazine.instapage.com ) pentru a citi și restul articolelor.

 

 

 

Vezi mai multe articole din categoria: marketing