Business Days Magazine - numarul 8

Rasfoieste online numarul 8 al revistei Business Days Magazine.

Bucureşti, misiune imposibila. Acesta ar fi trebuit sa fie titlul de pe coperta. Caci interlocutorii au fost ocupaţi, mai ocupaţi ca oricand. Interviurile au fost purtate, intr-o majoritate covarşitoare, pe mail. Ni s-au cerut intrebari, pentru ca, mai apoi, raspunsurile oferite sa fie doar la acele intrebari in linie cu „comunicarea“ firmei, pline de expresii politically correct, dar care nu enunţau nimic. Nicio valoare adaugata pentru dumneavoastra, cei care citiţi. Un reflex de oraş de provincie, s-ar zice. Desigur, ne-am mai confruntat cu astfel de situaţii şi in alte oraşe din ţara, dar parca altfel de pretenţii aveam de la... Bucureşti.

 
National Geographic prezinta Bucurestiul, un film intr-o serie de filme – Orasele inteligente (smart) ale lumii. Scene de final – imagini din viata de noapte a orasului, cluburi trepidante, acrobati care scot flacari pe gura si intorc moristi de foc, realizatorul american care spune ca petrecerea de-abia a inceput ... Ultimele secunde reiau pe fast-forward imagini care sa ilustreze eticheta de smart: printre ele, un sir de ambulante marturiseste despre preocuparea pentru sanatate prin noua tehnologie. Stop-cadru. 

 

Peste o jumatate de an, un alt filmulet circula pe toate canalele de striri din lume:  ambulantele bucurestene alearga spre locul unei crime colective. Un spectacol macabru, in care zeci de tineri sfarsesc prin a scoate flacari pe gura. Si asta din cauza unor saltimbanci prea smart sa puna macar extinctoare si usi de evacuare intr-un club, iar altii, prea smart sa autorizeze „pe bune“ acel club. 
 

Ai putea face un film, nu o revista, care sa se cheme „Bucuresti, 2015: anul ironiei crunte“. Din care, neaparat,  sa nu lipseasca faza in care un primar general se declara acum curat si linistit, iar peste cateva ore e saltat, cu flagrant.
 

Dar sa trecem la doable, vorbind despre wearables. Vectorul de imagine al Vector, Andrei Pitis, anunta lansarea unei platforme pentru dezvoltatori si designeri care sa contribuie la dezvoltarea proiectului. Pentru ca proiectul va ajunge un unicorn, adica va fi din categoria celor valorizate la cel putin un miliard de dolari – ridica miza Radu Georgescu, principalul investitor. Pana una-alta, Vector este un ceas smart, in primul rand, prin capacitatea de a valorifica noile trenduri din lumea tehnologiei.  
Mai bifam şi doua analize de tendinţe dintre domeniile atat de fierbinţi, ca-s dureroase, ale momentului in orice business – resurse umane şi marketing. 
Vorbim despre doi baieţi deştepţi de la Bittnet, care au facut dintr-un business de buzunar un obiectiv pe Bursa.
Avem şi un interviu pe repede inainte cu Levente Hugo Bara, cel mai tare antreprenor, cum l-a declarat EY in noiembrie. 
Avem ştiri de la banci, inovaţie, telecom. 

 

Indrazniţi! Deschidem balul, ca tot e decembrie!