Business Days Magazine - numarul 6

Rasfoieste online numarul 6 al revistei Business Days Magazine.

La editia de anul trecut a revistei si a conferintei Business Days, gaseam un Iasi care se mandrea cu faptul ca tocmai inaugurase cea mai moderna pista de aeroport din tara, de pe care pot sa aterizeze/decoleze aparate grele. Era vazuta ca o realizare tehnica, dar deopotriva simbolica, o poarta de legatura rapida si directa cu Europa. Pana una-alta, se pare ca aerodromul incepe sa confirme ca este o cale de dezvoltare – traficul, in primul trimestru din 2015, a crescut cu 32% fata de aceeasi perioada din 2014 si se mizeaza pe crestere in continuare, din moment ce, din aceasta vara, aeroportul va avea si un al treilea terminal.

Dar, probabil fara legatura cu performantele tehnice ale pistei, astazi gasim un Iasi afectat de huruitul unor decolari grele. Si nu ne gandim neaparat la decolarile intempestive din viata politico-sociala a urbei (primarul sau presedintele Consiliului Judetean).

Mai de impact este faptul ca si-a luat zborul o piesa grea din noua economie a Iasiului.

”Impachetarea si... imbarcarea!”, au spus americanii de la Embarcadero Technologies, dand delete diviziei din Iasi. O decizie hard, la care putini s-ar fi asteptat acum un an, vazand forfota celor peste 70 de softisti din birourile iesene sau citind bilanturile (profit constant din 2009 incoace, de cand compania a crescut de la 5 angajati la un varf de 148 in 2011).

Dar am gasit si un Iasi care, din nou, a rostit Ichiban, Gabriel Manolache, proprietarul dealerului Toyota, primind pentru a doua oara premiul de calitate, ramanand pe lista scurta a celor mai buni dintre dealerii Toyota din toata Europa.

La ISPAL am vazut si cum, cu ajutorul unei aplicatii de proiectare si comenzi on-line, poti sa iti cresti sanatos businessul si sa te gandesti la scalare, desi te afli pe o nisa destul de aglomerata, nu tocmai plina de perspective. Am numarat si premiile alaturi de casa de vinuri Cotnari, ne-am mai veselit nitel, numai bine ca sa spunem lumii „Buna dimineata!”, odata cu producatorul de pijamale Sofiaman, care, in sfarsit, isi vede pozitia brandului consolidata... am dat o fuga si pana la Green Village, „resortul” lui Dragos Anastasiu din Delta, insotiti de bagajul de la Valigeria... Ne-am bucurat sa aflam ca UniCredit isi propune sa incurajeze IMM-urile sa investeasca. Am vorbit, asa, ca in familie, cu Gutmann despre succesiune si ne-am prajit la Led-urile Philips...

Ba chiar am gandit cu voce tare – „ce afaceri as fi facut acum 10-15 ani daca as fi stiut ce stiu acum” si am fost indemnati sa ne incercam puterile investind peste Prut.

Dar cate si mai cate! Cititi si veti vedea!