Business Days Magazine - numarul 11

Rasfoieste online numarul 11 al revistei Business Days Magazine.

Daca Romania, in intregul ei,  este  inca  departe de statistica europeana (si astfel mai are ”avantajul” investitorilor atrasi de salariile  mici  etc.),  Bucurestiul nu va mai putea, in curand, sa-si permita luxul de a se defini doar prin capitala europeana saraca din Est etc. Ar fi timpul sa invete sa deprinda o noua atitudine, sa se defineasca ”altfel, in Europa”.

Daca outsourcing-ul si-a facut treaba (pentru care trebuie sa-i multumim, deoarece  a  suplinit  golul  lasat de prabusirea vechii industrii si a fost motorul cresterii turnurilor de sticla si transformarii marilor orase), outsourcing-ul ar trebuie sa ... se transforme acum, sa sara spre nivelul urmator, care acum nu se mai cheama nici macar 2.0, ci direct 4.0 ( asa numita epoca a internetului lucrurilor/internet of things).

Un salt care nu e simplu evident si se poate dovedi chiar mai dificil decat saltul care, la vremea lui, ni s-a parut astronomic, cel de la industria ”in care faceam autobuze” la ”industria  in  care ”dam consultanta tehnica prin telefon” sau ”testam programe soft la cererea clientului”. (am luat cazul autobuzelor – putea fi la fel de bine vorba de tractoare – dar subiectul poate fi de un interes special in acest moment in Bucuresti).

Trambulina pentru acest salt nu poate veni decat din partea unui nou tip de stat jucator, unul vizionar, dar in acelasi timp realist, plin de imaginatie fiscala, in acelasi timp promotor al unui real parteneriat cu investitoru/ contribuabilul. Pana sa  ne  numim  patria  Big  Data, avem mare nevoie sa dam valoare lozincilor si sa fim cu adevarat recunocuti ca fiind ”one of the most investment friendly countries in the region”.

Dar mai multe despre … salturi si provocari puteti citi in paginile Analizei.

Si, daca nu va atrage realitatea si vreti sa evadati, puteti gasi povesti optimiste de business, adunate de-a lugul  celor  trei  ani  de  pelegrinari  prin  tara  si  a  celor

11  numere  ale  revistei,  reunite  intr-un  ”supliment”,  o premiera pentru Business Days Magazine.

Mai puteti citi si despre surse alternative de finantare, despre programe inovative de MBA, despre prima facultate de antreprenoriat. De asemenea, veti afla si ce mai face Vector Watch, ”Unicornul”, cum il numea Radu Georgescu, principalul proprietar, prin Gecad, al start-upului, la un an de la lansare. De la smartwatch vom trece la sfaturi smart, produse bancare la fel, incercand sa ne pastram Agile (i).

Dar ma opresc. Sunt sigura ca puteti gasi ceva interesant, evident, doar citind … AICI !